رئیس دانشگاه شهیدبهشتی: مردم باید از حق خود برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کنند
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی: مردم باید از حق خود برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کنند

سعدالله نصیری‌قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه  دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود به حمایت مردم نیازمند است، گفت: در حکومت مردم سالاری دینی نقش مردم در تعیین سرنوشت خود از اهمیت بالایی برخوردار است. حکومت هایی که بر ابرقدرت ها متکی هستند […]

سعدالله نصیری‌قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه  دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود به حمایت مردم نیازمند است، گفت: در حکومت مردم سالاری دینی نقش مردم در تعیین سرنوشت خود از اهمیت بالایی برخوردار است. حکومت هایی که بر ابرقدرت ها متکی هستند نیازی به حضور مردم در صحنه سیاسی کشور ندارند و بلکه این حضور مغایر با حفظ موقعیت خود می دانند.

وی افزود: حکومت هایی که مستقل و متکی بر نیروهای درونی کشور هستند و دخالت‌های ابرقدرت ها را در امورات مملکت برنمی‌تابند راهی جز اتکا به مردم و رای آنان ندارند. از طرفی مردمی که حکومت را از آن خود می دانند باید از آن از طریق رای خود حمایت و پشتیبانی کنند.

 نصیری قیداری تصریح کرد: دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود به حمایت مردم نیازمند است چراکه حکومت مردمی تمام قدرت و موجودیت سیاسی خود را از مردم می گیرد. دولتی که پشتوانه مردمی و تایید مردمی ندارد در رقابت ها و گلوگاه های بین المللی توان حراست از منافع ملی را نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق تعیین سرنوشت از حقوق اساسی ملت است. لذا دولت که وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی را دارد به فراهم سازی بستر لازم برای مشارکت مردم در انتخابات  متعهد است.

انتهای پیام/