رئیس دانشگاه تبریز: سیستم آموزش عالی نیازمند عمل جراحی است
رئیس دانشگاه تبریز: سیستم آموزش عالی نیازمند عمل جراحی است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: سیستم آموزش عالی ما نیازمند یک جراحی است و طبیعی است که هر عمل جراحی نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در جلسه‌ کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی موضوعی اجتناب ناپذیر و جزو […]



رئیس دانشگاه تبریز گفت: سیستم آموزش عالی ما نیازمند یک جراحی است و طبیعی است که هر عمل جراحی نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در جلسه‌ کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی موضوعی اجتناب ناپذیر و جزو ضروریات است، اظهار کرد: سیستم آموزش عالی ما نیازمند یک جراحی است و طبیعی است که هر عمل جراحی نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد.

وی، با طرح سئوالی مبنی بر اینکه “چه ضرورتی دارد این تعداد دانشگاه و موسسه‌ آموزش عالی در کشور وجود داشته باشد؟” ادامه داد: برخی از رشته‌ها در سال‌های گذشته با مجوزهای موقت ایجاد شدند اما همچنان در حال تدریس هستند که این امر باعث عدم رعایت کیفیت آموزش عالی شده است در حالیکه نباید این حجم از رشته‌ها مجوز فعالیت می‌گرفت.

 نصراله‌زاده با بیان اینکه ایجاد رشته‌ تحصیلی باید توجیه داشته باشد، گفت: آمایش آموزش عالی اقدام فوق العاده‌ای است که باید انجام شود و با توجه به اینکه ماندن یا نماندن رشته‌ها مسئولیتی بر گردن ما است، باید بخوبی بررسی کنیم چه رشته‌هایی در کدام دانشگاه تدریس شود.

وی تاکید کرد: این دانشگاه‌ها و مسئولیت‌هایی که ما برعهده داریم، همگی امانت هستند و لذا ما نباید به دانشگاه متبوع خود نگاه مالکیتی داشته باشیم. اگر می‌خواهیم وضعیت آموزش عالی اصلاح شود، باید طرح آمایش را اجرا کنیم.

پایان پیام/۶۰۰۰۲