دیوید کامرون استعفا کرد
دیوید کامرون استعفا کرد

با اعلام نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفا کرده است. به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی وی فارسی، کامرون روز جمعه مقابل دفتر نخست وزیری در جمع خبرنگاران گفت پس از آنکه مردم بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، وی […]

با اعلام نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی وی فارسی، کامرون روز جمعه مقابل دفتر نخست وزیری در جمع خبرنگاران گفت پس از آنکه مردم بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، وی به عنوان نخست وزیر تا ماه اکتبر از سمت خود کنار خواهد رفت. کامرون در سخنان خود گفت که مناسب است مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با تغییر نخست وزیر آغاز شود.

کامرون بدون اشاره به جزئیات بیشتری درباره زمان کناره گیری از قدرت گفت پس از کنفرانس سالانه حزب محافظه کار انگلیس که در اکتبر برگزار می شود، رهبر جدید این حزب مشخص خواهد شد.

وی افزود: «این تصمیم ساده ای نبوده است اما معتقدم داشتن دوره ثبات منافع ملی را در پی دارد و این موضوع نیازمند رهبری جدید است.»

کامرون در حالی از سمت خود کناره گیری می کند که روز پنج شنبه مردم بریتانیا برای شرکت در همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا پای صندوق‌های رای رفتند.

نتایج این همه پرسی که صبح جمعه اعلام شد، حاکی از آن بود که بیش از ۵۱ درصد از مردم بریتانیا خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.