دلارهای خانگی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می شوند
دلارهای خانگی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می شوند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه روند کاهشی نرخ دلار ادامه می یابد، به شرطی که صادرات غیرنفتی تداوم یابد،گفت: دلارهای خانگی حجم کمی نداشته و با ورود به بازار تحول اقتصادی ایجاد کرده و به روند نزولی نرخ دلار تداوم می بخشد. به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به […]

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه روند کاهشی نرخ دلار ادامه می یابد، به شرطی که صادرات غیرنفتی تداوم یابد،گفت: دلارهای خانگی حجم کمی نداشته و با ورود به بازار تحول اقتصادی ایجاد کرده و به روند نزولی نرخ دلار تداوم می بخشد.

به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به روند کاهشی نرخ دلار، گفت: با نظارت دقیق بانک مرکزی در بازار ارز و ایجاد ساماندهی در بخش فرامرزی تا حدودی ثبات در بازار ارز ایجاد شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسانات شدید نرخ دلار سبب شد که دلال ها شرایطی را پدید آورند تا مردم وارد بازار ارز شوند، افزود: در این شرایط مردم پس از مدتی متوجه شدند که نباید وارد این بازار شده و سوداگری کنند. کنترل صادرات غیرنفتی نیز در این راستا سبب شد که بازار ارز به یک نقطه ثبات دست یابد.

باید به صادرات غیرنفتی به ویژه صنایع غذایی آزادی عمل بیشتری داده شود

وی با تاکید بر اینکه این نقطه ثبات ارز باید کنترل و حفظ شود، ادامه داد: قیمت کالاها کاهش نمی یابد چراکه مردم هنوز اطمینان کامل به ثبات قیمت دلار ندارند، لذا دولت باید این اطمینان را برای مردم حاصل کند که این ثبات ادامه می یابد و تقاضای داخل کشور نیز باید کنترل و هدایت و به تقاضاهای واقعی پاسخ داده شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به صادرات غیرنفتی به ویژه صنایع غذایی آزادی عمل بیشتری داده شود، اظهار داشت: کنترل بیش از اندازه سبب می شود که در شرایط تحریمی تولیدکننده ها نتوانند صادرات خود را به خوبی انجام دهند، لذا مشتریان خود را که طی ۵ تا ۱۰ سال تلاش کرده اند به دست آورند، از دست می دهند.

دلارهای خانگی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می شوند

وی با تاکید بر اینکه باید ورود دلارهای تولیدکنندگان به داخل کشور تسهیل شود، افزود: دلارهای خانگی حجم کمی نداشته و حتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می شوند که ورود این دلارها به بازار می تواند تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند، البته در شرایط کنونی موضوع مهم ثبات بازار و ادامه روند کاهشی است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند کاهشی نرخ دلار ادامه می یابد، به شرطی که صادرات غیرنفتی تداوم یابد، تصریح کرد: سختگیری های بیش از اندازه نباید سبب بسته شدن بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شود.