دشمن با القای شبهات در فضای مجازی در صدد بیگانه کردن نسل جدید با آموزه های دینی است
دشمن با القای شبهات در فضای مجازی در صدد بیگانه کردن نسل جدید با آموزه های دینی است

در مراسم تجلیل از فعالین امور تربیتی آموزش و پرورش استان که به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در تالار اندیشه ائل گلی برگزار شد، آیت الله شبستری گفت: در امور تربیتی محیط آموزش و پرورش از محیط دانشگاه هم اثرگذارتر است. به گزارش قلم پرس به نقل از اداره روابط عمومی […]

در مراسم تجلیل از فعالین امور تربیتی آموزش و پرورش استان که به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در تالار اندیشه ائل گلی برگزار شد، آیت الله شبستری گفت: در امور تربیتی محیط آموزش و پرورش از محیط دانشگاه هم اثرگذارتر است.

به گزارش قلم پرس به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مراسم تجلیل از فعالین امور تربیتی آموزش و پرورش استان به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در تالار اندیشه ائل گلی برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش تربیت در سعادت انسان گفت: امام محمد باقر (ع) می فرمایند: ای بسا افرادی که عامل وراثت شان خوب بوده ولی بعدا بر اثر عوامل محیطی و تربیتی منحرف شده اند و بالعکس.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با خاطرنشان کردن جایگاه معلمی و مربی تربیتی بودن تصریح کرد: آن مربی که صحیح تربیت کند در عبادات فردی که تحت تربیت قرار گرفته است سهیم و شریک است.

وی با اشاره به حدیثی از امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب (ع) گفت: تربیت در همه سنین موثر است ولی در سنین کودکی و نوجوانی موثرتر، چرا که آن ها زودتر پذیرای خیرات هستند.

امام جمعه تبریز افزود: محیط آموزش و پرورش از محیط دانشگاه هم اثرگذارتر است و خوشبختانه در کشور ما پرورش در کنار آموزش وزارت آموزش و پرورش را تشکیل داده است و شما آموزش و پرورشی ها باید برای تربیت صحیح دانش آموزان زحمت بکشید که اجرتان با خداست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از طریق القای شبهات از طریق رسانه ها و فضای مجازی و مسائل سرگرم کننده در صدد است تا نسل جدید را جذب کرده و آن ها را با آموزه های دینی بیگانه کند و معلمان عزیز می توانند با اصلاح دانش آموزان و تربیت افراد متدین تر هم برای جامعه کار خیر انجام دهندو هم این کارشان برای آن ها ذخیره آخرت باشد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند که توسط مقام معظم رهبری نیز تایید شده است در چند جا به مباحث تربیتی و پرورشی اشاره و تاکید کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از معاونین پرورشی فعال در امور تربیتی تجلیل به عمل آمد.