دستگاه‌های موفق در امر سلامت اداری معرفی می‌شوند
دستگاه‌های موفق در امر سلامت اداری معرفی می‌شوند

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آیین معارفه و تکریم بازرس‌کل استان کرمانشاه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و همچنین تبریک هفته قوه قضاییه گفت: همواره از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی، مسئولیت مسئولان و کارگزاران نظام خطیر بوده است؛ اما همه اذعان داریم که […]

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آیین معارفه و تکریم بازرس‌کل استان کرمانشاه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و همچنین تبریک هفته قوه قضاییه گفت: همواره از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی، مسئولیت مسئولان و کارگزاران نظام خطیر بوده است؛ اما همه اذعان داریم که امروز با توجه به‌واقع شدن در آغاز گام دوم انقلاب و دوره تحولی در قوه قضاییه و همچنین قوه مجریه قطعاً مسئولیت در هر بخشی خطیرتر و سنگین‌تر از گذشته است و همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید دارند، نیازمند کاری جهادی، انقلابی و شبانه‌روزی هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس در این مراسم شرکت داشت، در تشریح شرایط ویژه کشور گفت: مطالبات و انتظارات مردم از کارگزاران نظام به دلیل مشکلات معیشتی و مسائلی که در حوزه اقتصادی جزء اولویت‌های کشور و مردم قرار دارد، مسئولیت‌ها را سنگین‌تر کرده است.

وی گفت: همه مسئولین عالی و میانی و همه‌کسانی که دل در گرو ارزش‌های اسلامی دارند و توفیق خدمت به مردم را پیدا کرده‌اند، باید توجه به کار جهادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان یکی از واجب‌ترین امور کشور را مبارزه با فساد و از بین بردن بستر‌های فساد دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سازمان بازرسی کل کشور شناسایی بستر‌های فساد و ساختار‌هایی است که موجبات فساد و کندی کار خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عالی قوه‌قضاییه گفت: یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان قوه قضاییه احیاء حقوق عامه در حوزه‌های مختلف بود.

 

بیشتر بخوانید:

وی با تأکید بر توجه به مسائل کلان کشور و استان‌ها گفت: در سال جاری یکی از اولویت‌های مهم سازمان، توجه به مسئله محوری است. چون امکانات سازمان بازرسی کل کشور محدود است و باید در استفاده از امکانات و نیرو به موضوعات مهم اولویت دهیم. یعنی مثلا ۴ مسئله اصلی کشور یا استان را مشخص کرده و روی همان‌ها متمرکز شویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اولویت دیگر سازمان را اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: پیشگیری از فساد کم‌هزینه‌تر و مقدم بر مبارزه با فساد است که باید به آن توجه شود.

وی مدیران کشور را سرمایه ملی کشور دانست و گفت: وظیفه همه ما به‌ویژه دستگاه نظارتی، صیانت از بزرگ‌ترین سرمایه کشور یعنی نیروی انسانی است. چرا که اگر سرمایه انسانی مناسبی نداشته باشیم، حتماً امکان توسعه و پیشرفت نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با بیان اینکه کشور از نیروی انسانی بسیار خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیرو‌های مجرب و مومن به ارزش‌های انقلاب اسلامی زیاد داریم که باید از این‌ها صیانت شود.

وی افزود: یکی از راه‌های صیانت از نیروی انسانی کشور، آگاهی بخشی به مدیران نسبت به وظایف و تکالیفی است که بر عهده دارند. همچنین باید با ارائه هشدار و کمک به‌موقع کمک کنیم که تا مسیر صحیح و قانونی را طی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر کمک به مدیران اجرایی گفت: همواره بنده به مدیران سازمان در سراسر کشور تأکید کرده‌ام که حتماً با مدیران اجرایی جلسات مشترک و مستمر داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در سازمان بازرسی به‌هیچ‌وجه مایل نیستیم برای مدیری پرونده قضایی و سابقه سویی درست شود و تا آنجا که مکن است تلاش خواهیم کرد با جلسات آموزشی و اقدامات پیشگیرانه مانع شویم تا برای مدیری مشکل پیش نیاید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان تأکید کرد: اگر سازمان به نقطه‌ای برسد که مدیری علی‌رغم هشدار و تذکر باز هم مسیر خلاف قانون را می‌رود و موجبات تضییع حقوق مردم را فراهم می‌کند و یا خسارت وارد می‌کند یا فسادی را دامن می‌زند قاعدتاً باید برخورد لازم صورت بگیرد و این را در راستای اصلاح امور دستگاه و بخشی از اقدامات پیشگیرانه می‌دانیم.

وی با اشاره به حمایت از مدیران ریسک‌پذیر و شجاع گفت: حتماً باید ریسک را از مدیران نگرفت و از مدیری که در شرایط جنگ اقتصادی تصمیم می‌گیرد و به نفع کشور و دستگاه است، حمایت کرد و به این موضوع کاملاً اعتقاد داریم و به آن عالم هستیم. مواردی از این موضوع را در حمایت سازمان بازرسی از تولید و سرمایه‌گذاری شاهد بودیم که مدیر جرات تصمیم‌گیری نداشته و ما بر اساس تفسیر قانون، موجب تصمیم سازی و زمینه تصمیم‌گیری برای مدیر را فراهم کرده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: همچنین موارد متعددی داریم که مدیران دستگاه اجرایی چه در سطح ملی و چه در سطح استان‌ها، با همکاران ما در سازمان تماس می‌گیرند و در موضوعات مختلف با آنان مشورت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حتماً تشویق مدیران جزء برنامه‌های سازمان است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۸ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری باید شاخص‌های ارزیابی سلامت اداری دستگاه‌های کشور تعیین و دستگاه‌هایی که به وظیفه خود خوب عمل کرده‌اند را به اطلاع عمومی رساند که این موضوع به جد در سازمان بازرسی کل کشور که دبیرخانه شورا است دنبال می‌شود تا بتوانیم هر چه زودتر شاخص‌ها و سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها را نهایی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان از مسئولان استان کرمانشاه خواست که همچون سابق با بازرسی کل استان کرمانشاه همکاری لازم را داشته باشند.

وی در این خصوص گفت: همه ما یک هدف داریم که جلب رضایت مردم است و این مهم به جز با همکاری و همدلی همه بخش‌های نظام محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان ضمن تقدیر از خدمات محمد جهانیان، حسین مرادی وحدت را به‌عنوان بازرس کل استان کرمانشاه معرفی کرد.

انتهای پیام/