دستور ویژه رئیس کل دادگستری البرز برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد
دستور ویژه رئیس کل دادگستری البرز برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد

خبرگزاری میزان – در نشستی که جمعی از صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد با حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز داشتند، به بیان دغدغه‌های خود در خصوص موانع موجود که منجر به توقف مقطعی یا کلی فعالیت واحد‌های مستقر در این مجموعه شده، پرداختند. در این دیدار، تعدادی از صنعتگران از پیگیری‌های رئیس کل […]

خبرگزاری میزان – در نشستی که جمعی از صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد با حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز داشتند، به بیان دغدغه‌های خود در خصوص موانع موجود که منجر به توقف مقطعی یا کلی فعالیت واحد‌های مستقر در این مجموعه شده، پرداختند.

در این دیدار، تعدادی از صنعتگران از پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان البرز برای حل مشکلات این واحد صنعتی و معافیت مالیاتی کارخانجات مستقر در این شهرستان تقدیر کردند؛ اما اعلام داشتند که با موانع قرار داده شده، توسط اداره کل مالیات استان البرز این مشکل برطرف نشده است.

مشکل دیگر طرح شده در این نشست در خصوص قطعی مکرر برق و آب شهرک صنعتی اشتهارد بود که نمایندگان با بیان اینکه هرچند پیگیری این موضوعات ارتباطی با دادگستری ندارد، اما به دلیل حل نشدن این مشکلات با وجود پیگیری‌های متعدد خواستار ورود دادگستری استان البرز هستند و نسبت به عدم اتخاذ تدابیر لازم توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز و آنچه واگذاری‌های بیضابطه نامیدند انتقاد کردند.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات هدفمند دستگاه قضایی در حمایت از تولید به تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و رسالت قوه قضاییه در این حوزه پرداخت و گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته در حمایت از تولید که در جای خود جای تشکر دارد؛ لکن متاسفانه در این سال‌ها آن چنان که می‌بایست در رفع موانع عمل نشده و امیدواریم با استقرار دولت جدید این دغدغه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری و مرتفع شود.

وی با یادآوری اینکه عمده وظایف دادگستری البرز در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قضایی، حل و فصل خصومت‌ها و دفاع از حقوق عامه است، عنوان کرد: با این حال دادگستری کل استان البرز از طریق ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کنار دستگاه اجرایی و متولی، حمایت حقوقی و قضایی از تولید و رفع موانع آن را پیگیری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

فاضلی هریکندی با اشاره به تشکیل ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن برای اجرا در استان‌ها بیان کرد: در دادگستری استان البرز این ستاد تشکیل شده و از طریق شورا‌های مشورتی بلاواسطه و به صورت مستقیم از تولیدکننده مشکلاتشان را جویا می‌شویم.

وی در خصوص دغدغه‌های مطرح شده از قبیل قطعی آب و برق، حل نشدن معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد و توسعه شهرک‌ها بدون توجه به زیرساختها، تصریح کرد: برخی از مشکلات مقطعی است؛ ولی در مواردی نیز این موانع بلندمدت است که دولت باید برای حل آن‌ها چاره اندیشی کند تا ضمن راهکار‌های کوتاه مدت، در آینده شاهد وجود این موانع پیش روی تولیدکنندگان نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز از دبیر پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان البرز خواست در اسرع وقت با تشکیل کارگروه‌های حمایت قضایی با حضور نمایندگان تولیدکنندگان، شرکت شهرک‌های صنعتی، دستگاه‌های خدماترسان و دستگاه‌های مرتبط با مشکلات این موارد را بررسی کنند.

وی افزود: خروجی کارگروه‌ها باید در نشست ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز و با حضور بالاترین مقام اجرایی دستگاه‌های استانی پیگیری و راهکار‌های عملیاتی کوتاه مدت و بلندمدت ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین رئیس دادگستری و دادستان اشتهارد را مامور کرد در سریعترین زمان ممکن نسبت به برگزاری نشست با حضور مسئولان اجرایی و خدماترسان شهرستانی برگزار و راهکار‌های عملیاتی ارائه دهند.

وی در پایان با تاکید بر دیدگاه دادگستری استان البرز در حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تصریح کرد: دستگاه قضایی بدون منت موانع پیش روی تولیدکنندگان را که راهکار قضایی دارد، پیگیری خواهد کرد؛ برای اینکه اعتقاد داریم با از دست رفتن هر شغل، به همان نسبت امکان وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان البرز نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/