درخواست شهروندان ترکیه‌ای؛ نیروی نظامی به قدس اعزام کنید
درخواست شهروندان ترکیه‌ای؛ نیروی نظامی به قدس اعزام کنید
هزاران نفر در شهر «آنکارا» در ترکیه و مقابل اقامتگاه سفیر صهیونیستی در این شهر با برگزاری تظاهراتی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از مقامات این کشور خواستند که نیروهای ترکیه را  جهت حمایت از فلسطینیان به منطقه درگیری اعزام کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، هزاران نفر در شهر «آنکارا» در ترکیه و مقابل اقامتگاه سفیر صهیونیستی در این شهر با برگزاری تظاهراتی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از مقامات این کشور خواستند که نیروهای ترکیه را  جهت حمایت از فلسطینیان به منطقه درگیری اعزام کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این تجمع مردمی با وجود محدودیت‌های کرونایی بابت بیماری کرونا که تا ۱۷ مه (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) ادامه دارد، برگزار شد. تظاهرات‌کنندگان شعارهایی  چون «سربازان ترکیه عازم بیت المقدس شوید»، «مسلمانان  نخوابید، از مساجد خود محافظت کنید» سر دادند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان گفت: «ما از اقدامات رژیم اسرائیل در مسجد الاقصی، در بیت المقدس و حملات علیه مردم غیرنظامی فلسطین خشمگین هستیم. همانطور که می‌بینید، ما به نشانه عزاداری آمدیم و انتظار داریم ترکیه، که بیش از هر کس در دفاع از فلسطینی‌ها صحبت می‌کند ، نه تنها از روی کاغذ بلکه در عمل و در قدس اشغالی از آن‌ها محافظت کند.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که از فلسطینیان در بیت المقدس حمایت خواهد کرد. «احمد برات کنکار» نماینده مجلس  ترکیه نیز گفت که آنکارا ممکن است به عنوان بخشی از یک ماموریت صلح بین‌المللی نیروهایی را به شرق  بیت المقدس اعزام کند.

 

این در حالی است که در ادامه موج انزجار از صهیونیست‌های غاصب  در کشورهای اسلامی،  میدان التحریر بغداد  نیز عصر شنبه شاهد تجمع گسترده هزاران نفر در حمایت از مردم فلسطین بود. گروهها و احزاب سیاسی شیعه و سنی از روز گذشته مردم را برای حضور در این میدان دعوت کرده بودند و نیروهای امنیتی نیز از صبح امروز در اطراف میدان و خیابان‌های مجاور برای تأمین امنیت این تجمع حضور یافته‌اند.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح، آیت‌الله «جواد الخالصی» از مراجع عراق، حزب الله عراق  و دبیرخانه حزب «اسلامی عراق» (اهل سنت) مردم بغداد را برای حضور در این تجمع دعوت کرده‌اند.

دفتر آیت‌الله سیستانی نیز چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای از تمامی ملت‌های آزاد جهان خواسته بود تا از هر طریقی که می‌توانند فلسطینی‌ها را در جهت احقاق حقوقشان یاری کنند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه  امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۱ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/