دانشگاه باید پژوهش‌محور باشد/ دانشجویان از تجارب شخصیت‌های علمی استفاده کنند
دانشگاه باید پژوهش‌محور باشد/ دانشجویان از تجارب شخصیت‌های علمی استفاده کنند

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید پژوهش‌محور باشد، گفت: اگر این موضوع محقق شود و دانشگاه از رهگذر پژوهش با بخش صنعت ارتباط پیدا کرده و صاحب درآمد شود، می‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی کند. عابدین خرّم در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با حضور وزیر […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید پژوهش‌محور باشد، گفت: اگر این موضوع محقق شود و دانشگاه از رهگذر پژوهش با بخش صنعت ارتباط پیدا کرده و صاحب درآمد شود، می‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی کند.

عابدین خرّم در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تبریز و آذربایجان، دیار عالمان و اندیشمندان برجسته‌ای است که هرکدام پایه‌های ماندگاری در معرفت‌شناسی، فقه، عرفان، فلسفه و اخلاق اسلامی بنا نهادند و اکثر دانشمندان تبریز در بخش‌های تخصصی به‌عنوان پدر علم نوین و چهره‌های ماندگار شناخته می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه تبریز در بستری از زمان سبب تربیت انسانی‌های بزرگی چون شهید باکری، شهید پورشریفی و شهید کسایی شد که امنیت کشور را تامین کردند و ۲۲ شهید دانشکده فنی این دانشگاه به‌عنوان میراث گرانبهای کشور محسوب می‌شوند.

خرّم با بیان اینکه تاکید بر هویت علمی و دینی تبریز از وظایف اعتقادی و دینی ماست، افزود: جوانان و دانشجویان باید از تجارب گران‌بهای شخصیت‌های علمی معاصر استفاده کنند تا بستر مناسبی برای تربیت دانشمندان جدید فراهم آید.

وی همچنین یادآور شد: ما در آذربایجان شرقی، پس از ابلاغ شعار سال، سند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان را تدوین کردیم که تکمیل اکوسیستم فناوری و ایجاد کارخانه نوآوری استان، فعال‌سازی منطقه ویژه‌ فناوری ربع رشیدی، تعریف پهنه نوآوری در داخل تبریز، راه‌اندازی ناحیه‌ نوآوری، گسترش پارک‌های علم و فناوری و ظرفیت‌سازی در شهرک فناوری‌های پیشرفته و شهرک فناوری خودرو از مهم‌ترین محورهای آن است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: راه‌اندازی هاب صادراتی، ارتباط علمی با کشورهای مختلف، ایجاد فضای اشتراکی تولیدی، ایجاد نمایشگاه‌های فناورانه، کاهش فرآیند تجاری سازی، تربیت نیروی کارآمد، تلاش برای هویت‌سازی جامعه دانشگاهی از طریق مشوق‌های دولتی، احصای نیازهای فناورانه و واحدهای صنعتی، ایجاد کریدور ارتباطی با سایر زیست‌بوم‌ها و… از جمله موضوعاتی است که در استان شکل گرفته و تداوم خواهد داشت.
 

[ad_2]