دادگستری شهرستان چوار افتتاح شد
دادگستری شهرستان چوار افتتاح شد

خبرگزاری میزان – با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، دادگستری شهرستان تازه تاسیس چوار افتتاح شد. در آیین افتتاح این دادگستری علاوه بر رئیس کل دادگستری استان ایلام، حجت الاسلام والمسلمین میهن پرست امام جمعه، کمالوندی فرماندار و سایر مسئولین اجرایی، نظامی و انتظامی این شهرستان و همچنین معاونین و مسئولین دادگستری استان […]

خبرگزاری میزان – با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، دادگستری شهرستان تازه تاسیس چوار افتتاح شد.

در آیین افتتاح این دادگستری علاوه بر رئیس کل دادگستری استان ایلام، حجت الاسلام والمسلمین میهن پرست امام جمعه، کمالوندی فرماندار و سایر مسئولین اجرایی، نظامی و انتظامی این شهرستان و همچنین معاونین و مسئولین دادگستری استان ایلام حضور داشتند.

در این مراسم دهقانی در سخنانی افتتاح و راه اندازی دادگستری شهرستان چوار را حاصل پیگیری‌های شبانه روزی دادگستری استان ایلام و دستور ویژه ریاست قوه قضائیه و هماهنگی و مساعدت مسئولین شهرستان چوار دانست و خاطرنشان کرد: گسترش عدالت در جامعه و حل و فصل منازعات بر اساس حق و عدالت به نحوی که احساس امنیت در جامعه نهادینه شود و تامین آزادی‌های مشروع و حمایت از حقوق عمومی و خصوصی و ایجاد امنیت و مصونیت قضایی و تعقیب و مجازات بزهکاران و پیشگیری از وقوع جرم و پالایش جامعه از جرائم و مفاسد و نظارت بر حسن اجرای قوانین از اهم وظایف و تکالیف دستگاه قضایی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به نقش ویژه و مؤثر قوه قضائیه در تامین عدالت و امنیت به عنوان حقوق اساسی ملت اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی وظیفه پاسداری از اجرای عدالت و تامین و تضمین امنیت قضایی برای مردم را بر عهده دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام، وجود و در دسترس بودن دستگاه قضایی در هر شهرستان و بخش را امنیت آفرین توصیف کرد و اذعان داشت: در اصل ۳۴ قانون اساسی حق دادخواهی به عنوان یک حق مسلم برای مردم پیش بینی شده است و مردم حق دارند که برای اعمال این حق دادخواهی دادگاه‌ها را در دسترس داشته باشند، زیرا استقرار دادگاه و مراجع قضایی در هر منطقه سبب تسهیل و تسریع در اجرای عدالت و احقاق حق مردم می‌گردد.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به احساس نیاز ضروری به استقرار مرجع قضایی در شهرستان چوار، پیگیری‌های لازم انجام شد و با عنایت ویژه ریاست قوه قضائیه در دوره تحول و تحول گرایی، دادگستری این شهرستان افتتاح و راه اندازی می‌شود تا مردم این خطه شهید پرور و ولایتمدار دسترسی مستقیم به مرجع قضایی داشته و جهت پیگیری امور قضایی خود نیازمند مراجعه به مرکز استان نباشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان بر اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه امنیت محور و رسیدگی قاطع و دقیق به دادخواهی‌های مردم برای احقاق حق و هچنین استفاده از ظرفیت روحانیون، بزرگان، متنفذین، مصلحین و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان چوار تاکید کرد.

انتهای پیام/