خوابگاه‌های دانشجویی وزارت بهداشت هتل اما برای وزارت علوم مسافرخانه است
خوابگاه‌های دانشجویی وزارت بهداشت هتل اما برای وزارت علوم مسافرخانه است

[ad_1] رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: گاهی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های مرتبط با وزارت بهداشت در حد هتل‌های پنج ستاره اما خوابگاه‌های دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم در حد مسافرخانه بوده و این به دلیل تخصیص اعتبار نامناسب به دانشگاه‌های وزارت علوم است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان […]

[ad_1]


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: گاهی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های مرتبط با وزارت بهداشت در حد هتل‌های پنج ستاره اما خوابگاه‌های دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم در حد مسافرخانه بوده و این به دلیل تخصیص اعتبار نامناسب به دانشگاه‌های وزارت علوم است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شامگاه امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌ها که در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه ۸ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه‌های مرتبط با وزارت بهداشت و ۹۲ درصد در دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم تحصیل می‌کنند،  اظهار کرد: بودجه وزارت بهداشت ۴۹۵ میلیارد تومان بوده در حالی که بودجه وزارت علوم با وجود آمار ۹۲ درصدی دانشجویان کشور ۴۸۵ میلیارد تومان است.

وی گفت: گاهی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های مرتبط با وزارت بهداشت در حد هتل‌های پنج ستاره  اما خوابگاه‌های دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم در حد مسافرخانه بوده و این به دلیل تخصیص اعتبار نامناسب به دانشگاه‌های وزارت علوم است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تأکید بر اینکه تعمیر و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی به طور جدی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است، عنوان کرد: آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها در سه سطح صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی قرار دارد که با اعلام دانشگاه‌ها تا پایان امسال دیگر هیچ آشپزخانه سنتی در دانشگاه‌های کشور نخواهیم داشت. تمام آشپزخانه به طور صنعتی یا حداقل نیمه صنعتی می‌شوند. همچنین نباید خوابگاه دانشجویی رتبه ۵ تا آخر سال داشته باشیم.

گنجی با اشاره به طرح‌هایی در زمینه تغذیه دانشجویی گفت: این طرح‌ها نیازمند تصویب در مجلس و هیأت دولت است که پس از تصویب بسیاری از مشکلات دانشگاه‌ها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ حدود ۴۳۸ میلیارد تومان وام به دانشجویان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۸ میلیارد تومان رسیده به عبارتی پرداخت وام دانشجویی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت سهمیه دانشجویان بی‌بضاعت در نظر گرفته شده است از رؤسای دانشگاه‌ها خواست تا اسامی تمام این دانشجوها اعلام شود چرا که براین اساس دیگر هیچ دانشجوی بی‌بضاعتی نباید شهریه پرداخت کند چرا که کل شهریه را صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می‌کند.

گنجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از وصول ۹۵ درصد اقساط دانشجویی خبر داد و گفت: فقط ۵ درصد اقساط دانشجویی وصول نشده است که اگر با این روند جلو رویم در سال آینده معوقه‌ای نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر خیرین ۳۰ درصد ساخت یک خوابگاه را بپردازند ۳۰ درصد دیگر را نیز دانشگاه‌ها بپردازند ۴۰ درصد مابقی را صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می‌کند ضمن اینکه اگر دانشگاهی خیر نداشته باشد ۵۰ درصد از ساخت خوابگاه را صندوق رفاه پرداخت می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تأکید براینکه قانون حمایت از خانواده در ۱۸ مورد تکلیف برای مسوولان وزارت علوم در نظر گرفته است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها مؤظفند ستاد اجرایی کارگروه قانون حمایت از خانواده را تشکیل داده و گزارش‌های آن را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ارائه دهند.

انتهای پیام/س


[ad_2]