خطوط قرمز آیت الله هاشمی انقلاب و ولایت فقیه بود / راه حفظ نظام گوش دادن به حرف های رهبر انقلاب است
خطوط قرمز آیت الله هاشمی انقلاب و ولایت فقیه بود / راه حفظ نظام گوش دادن به حرف های رهبر انقلاب است
حجت الاسلام حاج سيد جلال الدین حسيني، با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی، سردار انقلاب بود، ولی امروز نیست، گفت: این بزرگوار زمانی که برخی ها ناراضی بودند و در حضور ایشان ابراز گلایه می کنند، در پاسخ می گوید که من دو خط قرمز دارم، یکی انقلاب و دیگری ولایت فقیه و علی الخصوص شخص مقام معظم رهبری، من با هیچ کسی معامله نمی کنم و از انقلاب و رهبری نمی گذرم.

به گزارش قلم پرس، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و مدیران و  روحانیون و شخصیت های برجسته استانی و همچنین سرکنسول ترکیه در  تبریز و با حضور پر رنگ مردم در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

طی این مراسم، حجت الاسلام حاج سید جلال الدین حسینی از وعاظ نامی تبریز، با بیان اینکه دین اسلام برای علم و عالم ارزش بسیاری قایل بوده و عالم ارزش فروانی دارد، اظهار داشت: مرگ علما مصیبتی جانکاه هست، همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب بعد از ارتحال ایت الله هاشمی رفسنجانی فرموند، فقدان این رفیق دیرین برای من مصیبتی جانکاه است.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی قبل از آن که سیاسی باشد فردی مذهبی، دینی و علمی  بود و بعد از آن که امام نهضت را شروع کرد ایشان نیز حضور داشتند و در این راه زندان های طولانی و شکنجه های سختی را تحمل کردند اما در این مسیر ساکت ننشست و در همان زندان کتاب هایی برای اسلام نوشتند.

حجت الاسلام حسینی، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، از زمانی که انقلاب شروع شد همراه با انقلاب بود و سختی های بسیاری را تحمل کرد، از اموال خود در راه انقلاب گذشت و تا زمان ارتحال نیز در خدمت انقلاب بود.

آیت الله هاشمی همیشه گفتند خطوط قرمز من انقلاب و ولایت فقیه است

وی ادامه داد: این بزرگوار زمانی که برخی ها ناراضی بودند و در حضور ایشان ابراز گلایه می کنند، در پاسخ می گوید که من دو خط قرمز دارم، یکی انقلاب و دیگری ولایت فقیه و علی الخصوص شخص مقام معظم رهبری، من با هیچ کسی معامله نمی کنم و از انقلاب و رهبری نمی گذرم.

واعظ تبریزی، بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرید امام و رفیق مقام معظم رهبری بود، ایشان عاشق مقام معظم رهبری بودند همچنان که بارها نیز این مطلب را بیان فرمودند و همچنین یک سرباز برای انقلاب بودند

ارتحال آیت الله هاشمی برای خودشان و حامیانش و امت، مبارک بود

وی با بیان اینکه ارتحال آیت الله هاشمی برای خودشان و حامیانش و امت، مبارک بود، گفت: آقای رفسنجانی متهم میکردند و سعی داشتند در مقابل مقام معظم رهبری، انقلاب و نظام قرار دهند، گفتند عوامل انگلیس است اما دیدند دروغ است، بر علیه ایشان سخنرانی گذاشتند و نامه پراکنی کردند.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: زمانی که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرموند آقای هاشمی ۵۹ سال با من رفیق بودند و همچنین تکیه گاهی برای امت و من بود، مردم فهمیدند که عده ای برای اینکه می خواستند منافع خودشان را نگه دارند تلاش می کردند آیت الله هاشمی را تخریب کنند.

وی با بیان اینکه تشییع جنازه آیت الله هاشمی پس از ارتحال و تشییع امام خمینی(ره) بزرگترین تشییع جنازه در کشور بود، ادامه داد: ارتحال ایشان تمام این تهمت ها را از ذهن مردم پاک کرد، یک زمانی بود عکس آیت الله هاشمی را در تلویزیون نشان نمی دادند اما امروز هر شبکه ای را که نگاه می کنی از عظمت و جلالت و شان آیت الله هاشمی می گویند.

ای مرده پرستان، عالمان را در زمان سلامتی قدر بدانید،

این واعظ تبریزی، خطاب به تخریب کنندگان آیت الله هاشمی، گفت: ای مرده پرستان، عالمان را در زمان سلامتی قدر بدانید، امروز می گویند آیت الله مدنی این بود و اینگونه کرد، مگر آیت الله مدنی در این شهر امام جمعه نبود چگونه با او رفتار می شد؟! یا شهید قاضی مگر امام جمعه نبود؟! تهمت های گوناگونی به ایشان زدند، امروز که امام جمعه داریم قدرشان را بداینم

زمانی که آیت الله هاشمی فوت کردند، پرده از همه دروغ ها برداشته شد

وی اضافه کرد: زمانی که آیت الله هاشمی فوت کردند، پرده از همه دروغ ها برداشته شد و تبلیغات دروغ پردازان بر آب شد، آنهایی که تهمت ها و دروغ ها را به آیت الله هاشمی نسبت دادند چگونه به چشم مردم نگاه می کنند؟ آیا از این مردم شرمنده نیستند؟  بیایید در زمان سلامتی برای علما اهمیت قایل شویم

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه امروز اقای رفسنجانی در میان ما نیست، بیان کرد: آیت الله رفسنجانی، سردار انقلاب بود، ولی امروز نیست، اما مراد ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستند، بیایید گرد ایشان جمع شویم.

وی افزود: هر کسی از هر حزب و جناحی است اگر می خواهیم انقلاب و نظام و کشور را حفظ کنیم  و در مقابل آمریکا قد عالم کنیم، راهش این است که به حرف های رهبر انقلاب گوش دهیم

این واعظ نامی تبریز، ادامه داد: آیت الله هاشمی فرمودند که والله یک لحظه از رهبر شدن آیت الله خامنه ای پشیمان نیستم چرا که بهتر از ایشان در حال حاضر نداریم.

وی گفت: باید این اصطلاحاتی را که من طرفدار این شخص هستم یا من طرفدار آن شخص هستم این ها را کنار بگذاریم، به فکر انقلاب و نظام باشیم و در مقابل آمریکا دولت را  تایید کنیم

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: اگر شما از جناح خاصی هستید و با دولت مشکل دارید، به اسم اسلام نزنید که روحانی با اسلام و انقلاب مخالف است در این کشور دولت را رهبری تایید کرده، بیایید حمایت کنیم از دولت و مقام معظم رهبری تا در نهایت این انقلاب را تا آنجایی که قرار بود برسانیم.

وی ادامه داد: آن هایی که تهمت و فحش دادند و بر علیه آیت الله هاشمی جلسه برگزار کردند و به اصطلاح خودشان بصیرت افزایی گذاشتند، دیدیم که بصیرتتان در چه حدی بود این بحث ها را جمع کنید