خروج آرشیو از سازمان قابل تکذیب و کتمان نیست
خروج آرشیو از سازمان قابل تکذیب و کتمان نیست

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با بیان اینکه خروج آرشیو مربوط به ادوار مختلف بوده است، گفت: با توجه به گزارشاتی که به شورای نظارت بر صدا و سیما رسیده، خروج آرشیو از سازمان قابل تکذیب و کتمان نیست. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو شورای […]

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با بیان اینکه خروج آرشیو مربوط به ادوار مختلف بوده است، گفت: با توجه به گزارشاتی که به شورای نظارت بر صدا و سیما رسیده، خروج آرشیو از سازمان قابل تکذیب و کتمان نیست.
به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما  با اشاره به مسئله فروش آرشیو صدا و سیما و دستیبابی برخی رسانه‌های خارجی به این آرشیو، گفت: در این زمینه اظهارنظرهای مختلفی صورت گرفته اما مرجع نظارت بر صدا و سیما شورای نظارت بر سازمان صداوسیما است که اطلاعات خود را از دستگاه‌های مختلف نظارتی و همچنین بدنه کارکنان صدا و سیما گزارش‌های مختلفی دریافت و بر اساس آن تصمیم‌‎گیری یا اظهار نظر می‌کند.

شورای نظارت بر صدا و سیما از نهادهای مختلف نظارتی گزارش اخذ کرده است

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع مختلف نظارتی یکی از ارکان گزارش‌ گرفتن شورای نظارت بر صدا و سیما هستند که در این باره گزارش‌های مختلفی به شورا وصول شده است، گفت: مرجعی که در این خصوص اظهار نظر، تصمیم‌گیری یا موضع گیری داشته باشد، شورای نظارت بر صدا و سیما است که پس از جمع بندی این موضوع رسانه‌‎ای خواهد شد.

وی تصریح کرد: این وظیفه بر اساس اصول قانون اساسی به عالی ترین مرجع نظارتی بر صدا و سیما یعنی شورای نظارت بر صدا و سیما واگذار است.

خروج آرشیو مربوط به ادوار مختلف بوده است

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما افزود: خروج آرشیو صدا و سیما متعلق به ادوار مختلف بوده است و این آرشیو به صورت مستقیم به شبکه‌های خارجی واگذار نشده و افرادی ثالثی در این روند نقش داشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در این رابطه قطعا قصور و کوتاهی‌هایی رخ داده که پس از اخذ گزارش از نهادهای مختلف نظارتی، شورای نظارت بر صدا و سیما در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.