خدمت بی‌منت پزشکان جهادگر زیرآسمان  مناطق محروم/  از ویزیت رایگان ۶۰۰ نفر   تا ۲۰۰ عینک رایگان در خاروانا
خدمت بی‌منت پزشکان جهادگر زیرآسمان  مناطق محروم/  از ویزیت رایگان ۶۰۰ نفر   تا ۲۰۰ عینک رایگان در خاروانا

به گزارش قلم پرس از تبریز،  سال ۸۶ اولین اردوی جهادی تیم چشم پزشکی بیمارستان علوی تبریز با کمک و همکاری بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان‌شرقی و با همکاری مجتمع مس‌سونگون برگزار شد. چشم پزشکان متخصص جهادی تصمیم گرفته بودند در جهت محرومیت‌زدایی از مردمانی که دردآشنا بوده و محرومیت نور چشمان آنان را گرفته […]

به گزارش قلم پرس از تبریز،  سال ۸۶ اولین اردوی جهادی تیم چشم پزشکی بیمارستان علوی تبریز با کمک و همکاری بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان‌شرقی و با همکاری مجتمع مس‌سونگون برگزار شد.

چشم پزشکان متخصص جهادی تصمیم گرفته بودند در جهت محرومیت‌زدایی از مردمانی که دردآشنا بوده و محرومیت نور چشمان آنان را گرفته و کم‌سو کرده بود اقدام کرده و به آنها کمک کنند.

این تیم متخصص شامل چشم پزشک متخصص، پرستار، اپیومتریست و عینک‌ساز است.

این تیم جهادی اکنون ۱۵ سال است که رنج سفر به مناطق محروم را بر خود هموار کرده و در مناسبت‌های مختلف و در جهت رضای الهی و عهدی که با خود بسته‌اند دل به جاده زده و طرح جهادی ویزیت رایگان را در مناطق محروم اجرا می‌کنند.  

ردپای این تیم جهادی چشم پزشکی بیمارستان علوی تبریز را در بیش از ۲۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی و تعدادی از  شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی و اردبیل نیز می‌توان دید.

این روزها این تیم جهادی همزمان با تعطیلات ۱۴و ۱۵ خرداد به مناسبت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی ۱۵ خرداد به همراه بسیج جامعه پزشکی بیمارستان علوی با همکاری مجتمع مس‌سونگون طرح اردوی جهادی را در شهرستان خاروانا اجرا کرده‌اند. 

بهنام غفارزاده، چشم پزشک یکی از اعضای تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی بیمارستان علوی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد جزئیات این طرح اظهار داشت: در دو روز تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد در قالب این اردوی جهادی در شهرستان خاروانا ۶۰۰ نفر مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از ویزیت، ۲۰۰ عدد عینک رایگان در اختیار اقشار محروم و کم برخوردار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان خاروانا قرار گرفت.
همچنین ۳۰ نفر از افراد ویزیت شده به عمل جراحی چشم نیاز داشتند که طی دو هفته آینده در مرکز تخصصی چشم پزشکی علوی تبریز به صورت رایگان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند و تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب آنها رایگان است.

غفارزاده با بیان اینکه اردوی جهادی خاروانا اولین اردوی جهادی سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: اولین اردوی جهادی تیم چشم پزشکی بسیج جامعه پزشکی در سال ۸۶ همزمان با راه‌اندازی اولین بیمارستان صحرایی در چاراویماق افتتاح شد و تاکنون ۵۰ اردوی جهادی در استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال‌جاری نیز اولین اردوی جهادی در خردادماه در شهرستان خاروانا برگزار شد و تا پایان سال‌جاری ۲۰ اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی بیمارستان علوی تبریز در شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.   

ویزیت‌های مناسبتی طی سال یکی از برنامه‌های ثابت این تیم جهادی  است، به‌طوریکه دکتر غفارزاده در این مورد متذکر شد: در دهه فجر ویزیت رایگان در شهرستان‌های مختلف، ویزیت رایگان در مطب به مناسبت روز ارتش برای نیروهای مسلح، روز خبرنگار، ویزیت رایگان معلمان در هفته گرامیداشت هفته معلم، ویزیت رایگان بازنشستگان در هفته تأمین اجتماعی، ویزیت طلاب و روحانیون، ویزیت دانشجویان مرکز فنی و حرفه‌ای و …از دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در طول سال اجرا می شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۰/س