حمایت دانشگاه تبریز از فعالیت‌ قانونی تشکل‌های دانشجویی/ همه‌ ما باید در چارچوب  قانون عمل کنیم
حمایت دانشگاه تبریز از فعالیت‌ قانونی تشکل‌های دانشجویی/ همه‌ ما باید در چارچوب  قانون عمل کنیم

[ad_1] رئیس دانشگاه تبریز گفت: اساتیدی که قصد ترویج افکار غربی در بین دانشجویان را دارند، جایی در دانشگاه نخواهند داشت. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  صفر نصراله‌زاده در نشست اعضای شورای مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشجویان همیشه طالب علم، اخلاق و تحول بوده‌اند، اظهار کرد: ما به‌عنوان خدمتگزاران دانشجویان بر […]

[ad_1]


رئیس دانشگاه تبریز گفت: اساتیدی که قصد ترویج افکار غربی در بین دانشجویان را دارند، جایی در دانشگاه نخواهند داشت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  صفر نصراله‌زاده در نشست اعضای شورای مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشجویان همیشه طالب علم، اخلاق و تحول بوده‌اند، اظهار کرد: ما به‌عنوان خدمتگزاران دانشجویان بر خود فرض می‌دانیم شرایط را برای فعالیت دانشجویان فراهم آوریم؛ چراکه دانشجویان افراد با اخلاصی هستند و بهتر می‌توانند حقیقت را دیده و بیان کنند، بنابراین برگزاری این جلسات برای ما بسیار مفید خواهد بود.

دانشجویان به دنبال علم جهت‌دار و مطالبه‌گری خالصانه باشند

وی ادامه داد: اولین وظیفه‌ دانشجو رفتن به‌دنبال علم جهت‌دار است و علمی جهت‌دار است که همراه با اخلاق و احساس مسؤولیت باشد؛ چراکه تنها چیزی که انسان را راضی نگه می‌دارد این است که بتواند دردی از دردهای مردم را تسکین دهد.

وی، مطالبه‌گری خالصانه را دیگر وظیفه‌ی دانشجو عنوان کرد و افزود: دانشجو باید بتواند سره را از ناسره تشخیص داده و خوبی‌ها و بدی‌ها را با هم ببیند و اگر ما به‌دنبال جامعه‌ای سالم هستیم، باید مثل آینه‌ای پاک و تمیز باشیم و همه‌چیز را درست ببینیم.

 نصراله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشجو، استاد و کارمند سه رکن اصلی دانشگاه هستند و دانشگاه بدون حضور دانشجو توجیهی ندارد، گفت: برنامه‌های متنوعی را برای مشارکت دانشجویان در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم از مشارکت و همکاری دانشجویان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: ما معتقد هستیم باید در موضوعات مختلف از جمله هدایت تحصیلی، مسأله محور بودن دروس و … دست دانشجو را بگیریم؛ همچنین سعی خواهیم کرد «استاد مشاور» را به‌معنای واقعی در دانشگاه فعال کنیم تا کمکی برای هدایت تحصیلی دانشجویان کرده باشیم.

همه‌ ما باید در چارچوب  قانون عمل کنیم

رئیس دانشگاه تبریز در ارتباط با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز نیز بیان داشت: نگاه ما به تشکل‌های اسلامی بسیار خوب و مثبت است و ما موظف به رعایت قانون هستیم. بنده به‌عنوان رئیس دانشگاه مخیّر نیستم هر کاری را انجام دهم و باید در چارچوب قانون عمل کنم.

وی تأکید کرد: ما بر این باور نیستیم که دانشجو نباید وارد مسائل سیاسی شود؛ بلکه اعتقاد داریم دانشجو نباید سیاسی‌کاری کند؛ چراکه شأن دانشجو بالاتر از سیاسی‌کاری و احزاب است و لذا دانشجو باید به فکر تولید علم و اندیشه باشد نه سیاسی کاری.

حمایت دانشگاه از فعالیت‌ قانونی تشکل‌های دانشجویی

 نصراله‌زاده همچنین گفت: ما به‌هیچ‌عنوان مخالف تدبیر، تحلیل مسائل، تولید فکر و اندیشه از سوی دانشجویان نیستیم و در این‌ راستا به دانشجویان کمک نیز می‌کنیم اما در دانشگاه تکالیفی برعهده داریم و باید در چارچوب قوانین عمل کنیم و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی هر کاری را در چارچوب قانون انجام دهند، قطعاً مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت.

هیچ‌کس نباید با وضعیت ظاهری نامناسب وارد دانشگاه شود

وی در خصوص طرح عفاف و حجاب نیز تأکید کرد: دانشگاه محل کسب علم بوده و بسیار مقدس است که پروتکل‌های خاص خود را دارد و کسی که وارد دانشگاه می‌شود، اهل علم و فرزند ماست؛ از این‌رو باید با وضعیت ظاهری مناسب وارد این مکان مقدس شود. ما در تعیین پروتکل‌های پوشش دانشجویان از هیچ جناح و تفکر سیاسی پیروی نمی‌کنیم بلکه معتقد هستیم باید با نهایت ادب و شخصیت با دانشجویان رفتار کنیم و اگر موردی هم وجود داشت، کاملاً مؤدبانه تذکر دهیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه تبریز مشهد الشهدای دانشگاه‌های ایران و یک دانشگاه اسلامی است؛ از این‌رو دانشجویان باید حداقل حجاب را رعایت کنند و ما با قدرت پیگیر این موضوع هستیم و تأکید می‌کنیم که اصلا اهل سیاسی‌کاری نیستیم.

سنگینی کفه ترازو در بحث حجاب و عفاف به سمت دختران است

رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه‌  در بحث عفاف و حجاب از اساتید و خود دانشجویان کمک خواهیم گرفت، متذکر شد: حجاب تنها مختص دانشجویان دختر نیست و از آنجا که ارزش و جایگاه خواهران بسیار بالاست، سنگینی کفه‌ ترازو در بحث حجاب و عفاف به سمت دختران است.

ایجاد سامانه یکپارچه گلستان برای ساماندهی بروکراسی اداری

وی با اشاره به مشکلات موجود در بحث بروکراسی اداری دانشگاه اذعان داشت: بروکراسی اداری غیرقابل‌ انکار است و من در مسؤولیت های قبلی نیز به‌شدت مخالف بروکراسی اداری بودم و همچنان نیز مخالف هستم؛ چراکه یکی از معیارهای مهم در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها فرایند انجام کار است و ما باید سعی کنیم پیچ‌وخم اداری را کاهش دهیم  و اکنون در حال طراحی سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه یکپارچه گلستان» هستیم تا بتوانیم بخش زیادی از بروکراسی اداری موجود در دانشگاه را سامان ببخشیم.

دکتر نصراله‌زاده یادآور شد: ما در پی ایجاد سامانه‌ی ارتباط مستقیم اساتید، دانشجویان و کارکنان با ریاست دانشگاه نیز هستیم و معتقدیم باید از تخصص افراد برای اصلاح امور و پیشرفت دانشگاه استفاده کنیم. ما یکی از اولین دانشگاه‌هایی هستیم که علاوه‌بر بودجه‌ وزارت علوم، بودجه‌ای را از اعتبارات دانشگاه برای طرح «دستیار فناوری» اختصاص داده‌ایم و از این طریق در مدت چند ماه اخیر ۲۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با مهارت‌آموزی صاحب شغل شده‌اند.

اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل اینترنت خوابگاه‌ها / اتمام تمامی طرح‌های نیمه تمام دانشگاه تا پایان سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی و اختصاص بودجه و اعتبار برای دانشگاه تبریز گفت: یکی از مشکلات خوابگاه‌های ما بحث اینترنت بود که مبلغی بالغ بر دو میلیارد تومان برای حل این مشکل اختصاص داده‌ایم و زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است. در کل می‌توان گفت بعد از سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی اتفاقات خوبی برای دانشگاه تبریز افتاد و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته‌ شده برای دانشگاه تبریز تمامی طرح‌های نیمه‌تمام این دانشگاه تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

اساتیدی که افکار غربی را ترویج دهند، جایی در دانشگاه ندارند

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه ضمن انتقاد از اساتیدی که قصد ترویج افکار غربی در بین دانشجویان را دارند، گفت: ما به‌ هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با ترویج افکار غربی فرزندان ما را ناامید کرده و نخبگان را به مهاجرت تشویق کنند و قطعاً با کسانی که این افکار را ترویج می‌دهند، برخورد کرده و می‌گوییم این افراد که مرتکب خیانت علیه دانشجویان می‌شوند، جایی در دانشگاه نخواهند داشت.

براساس این گزارش، نمایندگان بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت و هیأت شهدای گمنام دانشگاه تبریز به ارائه‌ نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات و‌ مسائل مختلف اعم از هدایت تحصیلی، طرح عفاف و حجاب، بروکراسی اداری، مشکلات زیرساختی خوابگاه‌ها، ضرورت مشارکت تشکل‌های دانشجویی در برنامه‌های دانشگاه و‌… پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]