حمایت از توسعه واحدهای موفق تولیدی/ حضور فعال در بازار ۱۰ میلیار ددلاری صنعت نفت کشور
حمایت از توسعه واحدهای موفق تولیدی/ حضور فعال در بازار ۱۰ میلیار ددلاری صنعت نفت کشور

استاندار آذربایجان شرقی بر حمایت از توسعه واحدهای تولیدی موفق تاکید کرد و گفت: در سال ۹۵ برای ۱۱۶ طرح توسعه واحدهای تولیدی در استان مجوز صادر شد که این سیاست صحیح و منطقی در سال ۹۶ نیز با جدیت ادامه خواهد داشت. دکتر اسماعیل جبارزاده در بیست و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و […]

استاندار آذربایجان شرقی بر حمایت از توسعه واحدهای تولیدی موفق تاکید کرد و گفت: در سال ۹۵ برای ۱۱۶ طرح توسعه واحدهای تولیدی در استان مجوز صادر شد که این سیاست صحیح و منطقی در سال ۹۶ نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

دکتر اسماعیل جبارزاده در بیست و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: یکی از بحث‌های ما در بخش صنعت این بود که برای جلوگیری از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته، به جای اعطای تسهیلات به طرح‌های جدید تولیدی، واحدهای موفق موجود که بحران‌ها را پشت سر گذاشته و مشکل بازار هم ندارند را تشویق به اجرای طرح‌های توسعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته، بیشترین مجوز توسعه‌ای که صادر شده بود در سال ۹۲ به تعداد ۲۳ مجوز بود، گفت: ما از بدو ورود به استان این جهت‌گیری را به تدریج گسترش دادیم و در سال جاری مجوز ۱۱۶ طرح توسعه واحدهای تولیدی صادر شد که در نتیجه آن شاهد ورود ماشین‌آلات جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بودیم.

جبارزاده با تاکید بر اینکه این جهت‌گیری باید با شتاب بیشتری در سال ۹۶ هم ادامه یابد، گفت: هدف‌گذاری ما برای سال ۹۶ صدور ۲۰۰ مجوز طرح توسعه است و در این راستا همه دستگاه‌های مسئول باید در کنار واحدهای تولیدی بزرگ و موفق باشند.

وی همچنین با تاکید بر نوسازی صنایع استان، حمایت مدیریت ارشد استان از واحدهای صنعتی و تولیدی در جهت ورود ماشین‌آلات روز دنیا که مصرف انرژی کمتر و بهره‌وری بیشتری دارند را اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه نفت و گاز، گفت: روزی که ما ورود استان به این حوزه را مطرح کردیم کمتر کسی باور می‌کرد که بتوانیم کار قابل توجهی انجام دهیم، اما امروز ما در استان ۴۰۰ شرکت داریم که یا با وزارت نفت همکاری می‌کنند و یا توانمندی همکاری را دارند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت صاحب یک بازار حداقل ۱۰ میلیارد دلاری در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز است، گفت: شرکت‌های ما باید در این بازار حضور فعال داشته باشند که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با وزارت نفت انجام شده است.

جبارزاده با اشاره به توانمندی‌های علمی و پژوهشی استان بویژه منطقه علم و فناوری ربع رشیدی، گفت: امروز ستاد نفت و گاز در این منطقه فعال است و خواسته ما از این ستاد این است که یک هولدینگ متشکل از شرکت‌های نفت و گاز تشکیل دهند تا بتوانیم توان رقابت با شرکت‌های بزرگ این حوزه را داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط اتلین غرب کشور، گفت: این طرح یکی از آرزوهای ما بود که بعد از سه سال پیگیری به نتیجه رسید و امروز با اجرای این خط باید یکی از قطب‌های کشور در صنایع پتروشیمی باشیم.

جبارزاده با اشاره به اینکه وزارت نفت هم به توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در حوزه نفت و گاز باور دارد، افزود: ما ابزار لازم برای ورود به بازار صنعت نفت را مهیا کرده‌ایم و در حال حاضر به همت فعالان این حوزه و دانشگاهیان و پژوهشگران نیاز داریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۷۰۲ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ما پرداخت تسهیلات به ۵۱۵ واحد بود که فراتر از آن عمل کرده‌ایم و علاوه بر آن مشکلات ۷۰۰ واحد تولیدی نیز در بازدیدهای میدانی حل شده است.

وی افزود: این موفقیت‌ها در سایه باور به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دست آمده و خوشحالیم که تمام مجموعه مدیریتی استان دست به دست هم دادند تا لبیک ما به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال عملیاتی شود.

جبارزاده با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و انتظامی در جهت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان، گفت: ما در سال ۹۵ هر آن‌چه که می‌توانستیم و در توان داشتیم برای بخش تولید انجام دادیم و امیدوارم رونق اقتصادی استان در سال ۹۶ باشکوه‌تر از سال جاری باشد.