جوانان عصای جامعه / جوانی شکوفا ترین ایام عمر
جوانان عصای جامعه / جوانی شکوفا ترین ایام عمر
دفتر زندگی هر یک از ما فصل هایی همچون فصل های سال دارد اما با این تفاوت که فصل های زندگی برای یکبار می آید و تکرار نخواهد شد. جوانی اوج زندگی یک فرد است که کودکی و نوجوانی را پشت سر دارد و میانسالی و کهن سالی را در برابر خود می بیند.

قلم پرس- یادداشت – اسما نریمانی: جوانی شکوفا ترین ایام عمر هر کس است که کودکی و نوجوانی را پشت سر دارد و میان سالی و کهن سالی را پیش رو .

دفتر زندگی هر یک از ما فصل هایی همچون فصل های سال دارد اما با این تفاوت که فصل های زندگی برای یکبار می آید و تکرار نخواهد شد.
جوانی اوج زندگی یک فرد است که کودکی و نوجوانی را پشت سر دارد و میانسالی و کهن سالی را در برابر خود می بیند.

جوان همانند بادی است که گاه با ملایمت حرف گوش کن شده و نسیم مانند می آید و می گذرد و گاه با غرور صلابت همانند تندباد همه جا را ویران میکند.

جوانی بهاری است زیبا و پرهیجان پر از شور و نشاط، پر از فرصت های طلایی است بدین سان یک جوان باید خود فرصت جوانی را بشناسد تا راه پرفراز و نشیب زندگی را با موفقیت طی کند. موفقیت و پیشرفت جوامع به موفقیت جوانانشان گره خورده است زیرا برای تشکیل یک جامعه ی موفق و آرمانی، مبتنی است به حضور جوانان در عرصه های مختلف.

جوانی آغاز شکفتن یک گل است که باید با تمام وجود از آن مراقبت کرد چون بسیاری از پیروزی ها و کامیابی ها، آرزها و هدف ها تنها در سایه ی جوانی امکان پذیر است.

روز ولادت فرزند برومند امام حسین( علیه السلام ) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است که این فرصتی است برای تجدید میثاق با جوان برومند دشت کربلا حضرت علی اکبر (علیه السلام ) .

زمانی که قصد سفر می کنیم یا باید آن راه را از قبل شناخته باشیم یا اینکه راهنمایی ، برای آن داشته باشیم .زندگی نیز همین گونه است که باید برای سفر از دوره ی نوجوانی به جوانی الگو و اسوه ای داشته باشیم تا بتوانیم راه را به درستی طی کنیم.

همانند ۱۵۵۶۸۱جوان که با الگو قراردادن حضرت علی اکبر (علیه السلام) در دوره ی هشت سال دفاع مقدس توانستند چندین قدم به خداوند منان نزدیکتر شوند.

  • نویسنده : اسما نریمانی