جلیلی: همکاران من برای تهیه برنامه روستا، در روستا زندگی کرده‌اند/ دولت وظیفه دارد که تولید را تقویت کند نه این بی‌تفاوت باشد
جلیلی: همکاران من برای تهیه برنامه روستا، در روستا زندگی کرده‌اند/ دولت وظیفه دارد که تولید را تقویت کند نه این بی‌تفاوت باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون اینترنتی خود گفت: نگاه ما این است که هر روستا باید سلول جهش کشور باشد؛ بنابراین صرف ارائه خدمات ابتدایی به روستا، کافی نیست. دولت باید زمینه استفاده حداکثری از همه فرصت‌های روستا از جمله فرصت‌های کشاوری، گردشگری، فرهنگی و .. […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون اینترنتی خود گفت: نگاه ما این است که هر روستا باید سلول جهش کشور باشد؛ بنابراین صرف ارائه خدمات ابتدایی به روستا، کافی نیست. دولت باید زمینه استفاده حداکثری از همه فرصت‌های روستا از جمله فرصت‌های کشاوری، گردشگری، فرهنگی و .. را فراهم کنید.

وی با بیان اینکه ما به سی و یک استان رفتیم و شهر به شهر بررسی کردیم، تصریح کرد: مسئول کارگروه روستا و عشایر دولت سایه، برای پژوهش دقیق و ارزیابی واقعی، بیش از یکسال در استان‌های مختلف زندگی کرد و مداوم با روستانشینان و عشایر در ارتباط بود.

جلیلی افزود: وقتی برنامه حوزه کشاورزی مشخص نباشد، یک سال پیاز کمیاب می‌شود و یک سال دیگر روی دست کشاورزان می‌ماند. 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف بسیار تاسف بار بود، اذعان داشت: تجهیزات شرکت تعاونی چهار هزار نخل‌کار در سعدآباد بوشهر به علت بدهی توسط بانک تصرف شده بود و قطعات دستگاه‌ها را جدا کرده و می‌فروختند. 

وی خاطر نشان کرد: شما این اتفاق را با نود هزار معوقه بانکی در دست یازده نفر مقایسه کنید؛ دولت وظیفه دارد که تولید را تقویت کند نه این بی‌تفاوت باشد.

جلیلی گفت: تابستان سال نود و هشت چندین روستای فعال در همدان را بازدید کردم؛ روستای کِردآباد در همدان، بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی پوشاک داشت که در ایامی که کشاورزی نداشتند، فعالیت می‌کردند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: روستای صالح آباد در همدان، تولیدکننده اتاق کامیون بود. صبح جمعه به روستای ویان در همدان رفتم، در هر مغازه‌ای جوانانی بودند که با انگیزه کار تولیدی انجام می‌دادند و درآمد خوبی داشتند.

او معتقد است: دولت اگر منفعل نباشد و ادارات صنعت علاقه‌مند به تقویت خوشه‌های صنعتی و تولیدی بوده و پیگیر کار جوانان باشد و همچنین خدمات لازم را داوطلبانه به آنها ارائه کنند، آن سلول جهش شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/