جلیلی: با بی‌خیالی، ده‌ها میلیون ایرانی را در مشکلات حبس کرده‌اند، بعد شعار آزادی می‌دهند
جلیلی: با بی‌خیالی، ده‌ها میلیون ایرانی را در مشکلات حبس کرده‌اند، بعد شعار آزادی می‌دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز (چهارشنبه۱۹) با حضور در مسجد آیت‌الله فیروزآبادی شهر ری، در جمع نمازگزاران این مسجد سخنرانی کرد. محورهای سخنان جلیلی بدین شرح است: – یکی از موضوعاتی که در دین به شدت نفی شده است، وجود فاصله قول و فعل […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز (چهارشنبه۱۹) با حضور در مسجد آیت‌الله فیروزآبادی شهر ری، در جمع نمازگزاران این مسجد سخنرانی کرد.

محورهای سخنان جلیلی بدین شرح است:

– یکی از موضوعاتی که در دین به شدت نفی شده است، وجود فاصله قول و فعل است؛ یعنی چیزهایی بگوییم و مدعی آن‌ها باشیم اما در عمل پایبند نباشیم. یعنی مردم چیزهایی را از ما بشنوند اما در عمل نبینند.

– نباید چیزهایی که ما به ازایی ندارد بیان کنیم. گفتن سخن بدون پشتوانه در نزد خدا بسیار سنگین است.

– جاذبه انتخابات ممکن است انسان را در فضایی ببرد و حرف‌هایی بگوید که عمل نکند. اگر این لغزش از ما سر بزند، خشم خدا را در پی دارد.

– اگر می‌خواهیم کشور در چهار سال آینده متفاوت از آنچه باعث رنج مردم شده، اداره شود،  لازمه‌اش این است که صحبت‌مان بر اساس واقعیت باشد.

– من باز هم تکرار می‌کنم؛ کشور را با نمایش و همایش و گزارش نمی‌توان اداره کرد. کار واقعی می‌خواهد.

– نباید اجازه بدیم ۸ سال دیگر، دوباره نمایش جای کار واقعی را بگیرد.

– نباید باز هم هیاهو جایگزین همت شود. 

– یک روز شعار آزادی می‌دهند؛ بله شعار آزادی شعار خوبی است. اصلاً یکی از شعارهای اصلی انقلاب، آزادی است. اما آزادی واقعی نه نمایشی.

– از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا اینجا که آمدم چند نفر از رنج اقتصادی و اجاره خانه و بیکاری فررندانشان ناله کردند.

– کسانی ده‌ها میلیون ایرانی را با بی همتی و بی‌خیالی خود حبس می‌کنند، بعد شعار آزادی می‌دهند.

– عرصه را بر زندگی مردم تنگ می‌کنند بعد شعار آزادی مجازی می‌دهند.

– آشپز قطارها را از اتریش آوردند و با افتخار روی بلیط‌ها نوشتند غذای این قطار توسط آشپز اتریشی طبخ شده است. این در حالی است که جوانان شما در مرزهای دانش هستند.

– هشت سال کشور را معطل توافق با چند کشور کردند. گزارش بدهید با ظرفیت اقتصادی ۲۰۰ کشور جهان چه کردید.

– نمی‌شود دم از عقلانیت برنید و دیگران را افراطی بخوانید، بعد توافقی کنید که عقلانیتی در آن نباشد. بند ۳۷ برجام را بخوانید. می‌گوید اگر ایران نسبت به رفتار طرف مقابل به شورای امنیت شکایت کند، ظرف یکماه همه قطعنامه ها برمی‌گردد. این یعنی کار نمایشی در دیپلماسی.

– مردم ما امروز مشکل مسکن دارند، بعد فردی می‌آید می‌گوید مسکن مهر مرخرف است. همین فرد از مجلسی که ادعای اصولگرایی هم داشت ۵ بار رأی اعتماد گرفت.

– اگر می‌خواهیم از این هشت سال عبور، کنیم لازمه‌اش کنارگذاشتن تعارفات است. یکی از چیزهایی که می‌تواند کشور را معطل کند تعارفات است. مولا علی با دوستان قدیمی، یاران و اقوام تعارف نداشت.

– با خود مردم هم نباید تعارف داشت. کسی که به دنبال مصالح مردم است، تعارف را کنار می‌گذارد و نسبت به چیزی که مصلحت آنها نباشد هشدار می‌دهد ولو اینکه مردم خیلی نپسندند.

پر ماجرای برجام، برخی می‌گفتند از برجام انتقاد نکن. چون ممکن است مردم در انتخابات مجلس به ما رأی ندهند. گفتم وظیفه داریم که این چیزها را بگوییم. نمی‌توان نسبت به مصلحت عامه ساکت بود.

– کسی که می‌خواهد در مقام ریاست جمهوری قرار بگیرد، نباید نسبت به منافع مردم با کسب تعارف داشته باشد.

– امروز صرف گفتن اینکه چه می‌کنم، کافی نیست. نامزدها باید خروجی برنامه‌هایشان را به مردم بگویند. 

– با مردمی که امروز از رفتار برخی مسئولین ناامید و دلسرد شده‌اند باید صحبت کرد و گفت که راه حل وجود دارد تا مشارکت گسترده رقم بخورد و‌ باید دید کدام راه حل پاسخگوی مشکلات است.

– پنج دقیقه ورود کاندیداها را نشان می‌دهند، اما ۳ دقیقه فرصت می‌دهند تا درباره مشکلات مردم از قبیل مسکن سخن بگویی. برای پاسخ به مشکلات مردم باید وقت گذاشت.

– کسی که می‌گوید نباید در اداره کشور تعارف کنیم، باید از مناظرات شروع کند و بگوید که این شیوه مناظره فایده ندارد. به دنبال جنجال هم نیستیم. می‌گوییم یک سوال مطرح شود تا همه به‌طور منطقی پاسخ های خود را مطرح کنند تا مردم قضاوت کنند. به همین خاطر بود که اعلام کردم حاضرم با هر فردی مناظره کنم.

انتهای پیام/