جلوگیری از بیکاری نزدیک به ۶۰۰ کارگر در ایلام با حمایت قضایی از ۲۰ واحد تولیدی
جلوگیری از بیکاری نزدیک به ۶۰۰ کارگر در ایلام با حمایت قضایی از ۲۰ واحد تولیدی

افشار خسروی زاد در گفت‌وگو با میزان با اشاره به عملکرد دادستانی استان ایلام در بخش تولید و حمایت از اشتغال، گفت: فعال سازی و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی از اقدامات مهمی بود که در دادستانی استان ایلام پیگیری شد. وی ادامه داد: در همین راستا تلاش شد در سال ۹۹، از ۲۰ واحد […]

افشار خسروی زاد در گفت‌وگو با میزان با اشاره به عملکرد دادستانی استان ایلام در بخش تولید و حمایت از اشتغال، گفت: فعال سازی و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی از اقدامات مهمی بود که در دادستانی استان ایلام پیگیری شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تلاش شد در سال ۹۹، از ۲۰ واحد تولیدی حمایت قضایی صورت گیرد و از بیکاری ۵۹۳ نفر از کارگران نیز جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، تاکید کرد: همچنین بدهی ۲۱ واحد صنعتی و کشاروزی نیز تعیین تکلیف شد و تسهیلات پرداختی آن‌ها نیز امهال گردید.

به گزارش خبرگزاری میزان،

دستگاه قضایی در دوره تحول در زمینه احیای واحدهای تولیدی و مقابله با موانع و مفاسدی که قصد به تعطیلی کشاندن کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی را دارند، با جدیت و پیگیرانه ورود داشته است و در این راستا، احکام قاطعی را صادر کرده و اقدامات مثمرثمری را انجام داده است.

صدور دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور

علاوه بر بازدیدهای مستمری که مقامات و مسئولان قضایی و در رأس آنها شخص آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضاییه از کاخانجات و واحدهای تولیدی سراسر کشور دارند و دستوراتی که پیرامون رفع مشکلات آنها اعم از مشکلات حقوقی آنها با بانک‌ها و مشکلات ناشی از واگذاری‌های بی‌ضابطه برخی از آنها صادر می‌کنند؛ اخیراً رئیس قوه قضاییه دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور را نیز صادر کردند.      

هشدار قاطع به سوءاستفاده‌کنندگان از تجهیزات و اراضی کارخانه‌ها

آیت‌الله رئیسی، روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه، ضمن صدور دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور، تأکید کرد: اقدام کسانی که با گرفتن واحد‌های تولیدی و تعطیل کردن آن و بیکار کردن صد‌ها کارگر، تجهیزات و اراضی این کارخانه‎‌ها و کارگاه‌‎ها را فروخته و یا دنبال این کار هستند، خیانت و قابل تعقیب است. همچنین اقدامات کسانی که دنبال سوءاستفاده از امکانات و اراضی واحد‌های تولیدی هستند، قابل گذشت نیست و دادستان‌ها و بازرسان با همکاری دولتی‎‌ها موضوع را به‎‌طور جدی دنبال کنند و مانع از چنین اقداماتی شوند. 

اهداف طرح پایش بنگاه‎های تولیدی

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش در همان جلسه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب درباره لزوم راه اندازی بنگاه‌ها و کارخانجات تعطیل شده به واسطه تملک افراد سودجو، دستور داد «ظرف یک ماه طرح پایش بنگاه‎های تولیدی با سه هدف شناسایی بنگاه‎های تعطیل قابل احیا، شناسایی بنگاه‎های نیمه‎فعال نیازمند حمایت قضایی و شناسایی و برخورد کیفری با متخلفان و عاملان تعطیلی کارخانجات در سراسر کشور اجرا شود».

تشکیل کارگروه ویژه برای پایش واحدهای تولیدی

بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه مقرر شد برای اجرای این طرح و پیگیری مشکلات مربوط به این واحد‌های تولیدی، کارگروه مشترکی با مسئولیت دادستانی کل کشور و عضویت سازمان بازرسی صورت گیرد. این دستور رئیس قوه قضاییه را می‌توان جدیدترین و قاطع ترین تصمیم و اقدام برای احیای واحدهای تولیدی در کشور دانست.

انتهای پیام/