جشنواره ابوذر دارای یک هویت و ماهیت بزرگی است
جشنواره ابوذر دارای یک هویت و ماهیت بزرگی است
فراخوان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان‌شرقی با شعار قوت و هوشمندی رسانه‌ای رونمایی شد.

به گزاش قلم پرس، رامین نظامی‌خواه، مسوول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری در خصوص  فراخوان پنجمین دوره جشنواره ابوذر، اظهار داشت: هر خبرگزاری در ایام محرم یک حسینیه بود و به‌قدری شایسته در حال انتشار اخبار محرم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند.

وی با اشاره بر تاکیدات اکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت فضای مجازی، تصریح کرد: جشنواره ابوذر دارای یک هویت و ماهیت بزرگی شده است که همت ناشی از زحمات چهار سال اخیر بوده است.

مسوول بسیج رسانه با تاکید بر اینکه جشنواره ابوذر برخلاف جشنواره‌های دیگر جهت‌گیری مشخص دارد، گفت: این جهت‌گیری به منزله محدودیت در آثار نیست بلکه هر موضوع با تبیین انقلاب اسلامی در ابوذر گنجانده شده است.

وی افزود: قوت و هوشمندی رسانه‌ای شعار امسال پنجمین دوره جشنواره ابوذر است که برگرفته از بیانات رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری می‌باشد.

نظامی‌خواه با تاکید بر اینکه همانند سال‌های گذشته، رسانه‌های اجتماعی مشخص از جمله فعالان مردمی، نفر رسانه‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند.

وی یادآور شد: محورهای جشنواره مشخص است و پرونده‌های ویژه جزو بخش ویژه خواهد بود.

مسوول بسیج رسانه با بیان اینکه نگاه ابوذر به بخش چند رسانه با نگاه خبری و رویکرد خبری است، ادامه داد: محورهای موضوعی جشنواره نیز با نگاه منظومه انقلاب اسلامی و رویکرد و مسائل روز از جمله موضوع کروناست.

وی اذعان داشت: مسائل سیاسی نیز با نگاهی از منظر انقلاب است همچنین بیانیه گام دوم انقلاب از اهمیت ویژه‌ای در این جشنواره برخوردار خواهد بود.

نظامی‌خواه ابراز کرد: مطالبه‌گری همراه با امیدآفرینی، اقتصاد، ورزش در محورهای موضوعی جشنواره دیده شده است.

وی متذکر شد: محدودیت در تعداد ارسال آثار وجود دارد زیرا ما هر شرکت‌کننده را یک داور دیدیم که فقط آثار با ارزش خود را ارسال کنند.

مسوول بسیج رسانه با اشاره بر انتخاب داور متخصص و بی‌طرف در انتخاب آثار برگزیده افزود: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آبان است که زمان معقولی است.

وی اضافه کرد: در همه دوره‌ها با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان روبه‌رو بودیم که امسال اختتامیه جشنواره در ۲۱ دی‌ماه خواهد بود.

 

قالب‌های پذیرش آثار:

خبر-تیتر-یادداشت و سرمقاله-گزارش-گفت‌وگو-ویژه‌نامه و پرونده ویژه-عکس خبری و گزارش تصویری-گرافیک و صفحه‌آرایی مطبوعاتی-طنز و کاریکاتور- آثار چند‌رسانه‌ای (اینفوگرافی-موشن‌گرافی-پادکست-ویدیوی خبری)

محورهای موضوعی:

انقلاب اسلامی(دفاع مقدس و جبهه مقاومت، دولت اسلامی و الگوی حکمرانی، امنیت پایدار، استکبارستیزی، مبارزه با تروریسم، حمایت از مستضعفین، دستاوردهای انقلاب، موانع و عقب‌افتادگی‌ها، چشم‌انداز گام دوم انقلاب)

همه‌گیری کرونا 

(مجاهدت کادر بهداشت و درمان، شهدای خدمت و سلامت، فعالیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی، مواسات و کمک مومنانه، واکسیناسیون عمومی، مدیریت بحران و عملکرد دستگاه‌های مسوول)

بسیج و حوزه‌های اقدام (اردوهای سازندگی، مسجد محوری و پایگاه‌های بسیج محلات، بسیج اقشار و متخصصین، بازتاب فعالیت‌های فرهنگی هنری و تربیتی)

مطالبه‌گری و امیدآفرینی(شفافیت، فسادستیزی و سوت‌زنی، عدالت اجتماعی، بحران آب و انرژی، چالش‌های زیست‌محیطی، پیگیری‌های رسانه‌ای ثمربخش، الگوهای پیشرفت)

سبک زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی (نشاط اجتماعی، مسائل خانواده، تعلیم و تربیت، فرهنگ و آیین، آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه ناعدالتی)

اقتصاد و تولید (خود اتکایی و توان داخلی، شناسایی موانع رونق اقتصادی، حمایت از تولید، اقتصاد دانش بنیان، قطب‌های صنعتی، کارگاه‌های کوچک و متوسط)

ورزش (ورزش همگانی، روحیه پهلوانی و اخلاق ورزشی، فوتبال و فرهنگ هواداری، رشته‌های موفق در استان، ورزش دانش‌آموزی و پایه، مدیریت ورزشی و بخش خصوصی)

علاقه‌مندان می‌توانند پنج اثر منتخب خود را که از ابتدای سال‌جاری در رسانه‌ها منتشر شده‌اند تا ۳۰ آبان‌ماه به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان ارتش جنوبی، جنب اداره‌کل پست، ساختمان تعاونی مصرف، طبقه اول، سازمان بسیج رسانه ارسال کنند.