جرایم میلیاردی در انتظار مدارس غیردولتی متخلف/ناهار ۴ میلیونی در یکی از مدارس تبریز
جرایم میلیاردی در انتظار مدارس غیردولتی متخلف/ناهار ۴ میلیونی در یکی از مدارس تبریز
معاون پژوهش، برنامه ريزي و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: در شهر تبريز مدرسه اي داريم که از دانش آموزان ماهانه 4ميليون تومان هزينه ناهار اخذ ميکند و اين تفاهم نامه اي بين اوليا و مدرسه است که اختياري بوده و خانواده ها مي توانند قبول نکنند.

به گزارش قلم پرس، غلامرضا علیزاده در نشست سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با خبرنگاران، رابطه با وضعیت شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: هیچ مدرسه غیردولتی اجازه افزایش شهریه ندارد. اکنون بایستی تمامی قراردادها با قیمت سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱به صورت علل الحساب پرداخت شود تا شهریه جدید پس از محاسبه در آخر تیرماه به مدارس ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی شهریه ثابت و متغیر وجود دارد که شهریه متغیر کاملا اختیاری است.افزود:  به ۱۲ نفر از صاحبان مدارس غیردولتی در رابطه با اخذ شهریه غیرمصوب در تبریز تذکر دادیم و در صورت تکرار، دستور توقف و محرومیت از فعالیت این مدارس داده خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: سازمان تعزیرات به تخلفات مدارس غیر انتفاعی در خصوص اخذ شهریه های غیر قانونی ورود می کند به طوریکه سال گذشته مدرسه ای وجود داشت که جریمه میلیاردی شد.

وی اضافه کرد: در شهر تبریز مدرسه ای داریم که از دانش آموزان ماهانه ۴میلیون تومان هزینه ناهار اخذ میکند و این تفاهم نامه ای بین اولیا و مدرسه است که اختیاری بوده و خانواده ها می توانند قبول نکنند.

علیزاده با بیان اینکه اولیای دانش آموزان می توانند درصورت مشاهده تخلف از سوی مدارس غیردولتی با واحد رسیدگی به شکایات آموزش و پروش به شماره ۳۵۵۶۳۲۷۵تماس بگیرند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد. ادامه داد: هیچ مدرسه غیردولتی اجازه افزایش شهریه ندارد. اکنون بایستی تمامی قراردادها با قیمت سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱به صورت علل الحساب پرداخت شود تا شهریه جدید پس از محاسبه در آخر تیرماه به مدارس ابلاغ شود.

وی در رابطه با موضوع رتبه بندی معلمان استان اظهار کرد: با اجرای طرح رتبه بندی، معلمان و نیروهای ستادی از شهریورماه سال گذشته، مدارک خود را بارگذاری کردند. رتبه یک و دو شاغلان و یک تا سه بازنشستگان در استان و رتبه‌های سه، چهار و پنج شاغلان در وزارتخانه بررسی شد  که ۲۵ درصد همکاران که ثبت نام کرده‌ بودند به نتایج رتبه بندی  اعتراض داشتند.

وی گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۷ نفر رتبه یک(۲۵ درصد)، ۸۴۱۱ نفر رتبه دو(۲۰ درصد)، ۱۸ هزار و ۴۳۹نفر رتبه سه (۴۴ درصد) ۳۹۱۵نفر رتبه چهار (۹درصد) و ۱۲۵نفر نیز رتبه پنجم را کسب کردند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد:  تعداد ۳۵ هزار و ۳۰۴ نفر از معلمان استان در این طرح رتبه بندی شده و ۱۲۹۰ نفر نیز فاقد رتبه شدند  از ۱۹ اردیبهشت بررسی رتبه های یک و ۲در استان و رتبه های سه، چهار و پنج در وزارتخانه انجام می شود .

انتهای پیام/