جذب و مدیریت بیش از ۱۷۰۰ دیده‌بان پیشگیری در قالب ۲۰ هسته تخصصی در استان البرز
جذب و مدیریت بیش از ۱۷۰۰ دیده‌بان پیشگیری در قالب ۲۰ هسته تخصصی در استان البرز

جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح اقدامات این معاونت در سال گذشته، از ارائه آموزش پیشگیرانه به بیش از ۱۵۰ هزار نفر خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک با بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی، تهیه و تدوین ۷۳ برنامه […]

جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح اقدامات این معاونت در سال گذشته، از ارائه آموزش پیشگیرانه به بیش از ۱۵۰ هزار نفر خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک با بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی، تهیه و تدوین ۷۳ برنامه اجرایی احصاء شده از دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه به همراه استخراج ریزگام‌های عملیاتی و بهره مندی از ظرفیت سامانه «شاد» برای بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز استان البرز از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز خاطرنشان کرد: چهار مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین در استان البرز راه اندازی شد و بیش از چهار هزار ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ کودک کار و خیابان شناسایی و ساماندهی شدند و در نتیجه این اقدامات سمن‌های فعال در حوزه کودکان کار از اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی جهت حمایت از این کودکان تقدیر به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید:

داراب خانی گفت: از مجموعه اقدامات صورت گرفته در سال گذشته می‌توان به تهیه و تدوین طرح‌های متعدد پیشگیرانه (پیشگیری از خشونت، پیشگیری از سرقت‌های تعزیری، پیشگیری از سرقت خودرو و وسایل داخلی، پیشگیری از حاشیه نشینی، ارتقاء بهداشت و امنیت قضایی، طرح جامع پیشگیری و مقابله با جرایم، قاچاق، و…) پیگیری اجرای هزار هکتار پروژه کمربند سبز در اطراف کرج توسط شهرداری و جذب و مدیریت بیش از ۱۷۰۰ دیده بان پیشگیری در قالب ۲۰ هسته تخصصی اشاره کرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ادامه داد: براساس گزارش دریافتی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز، استفاده از ظرفیت اجراییات ثبتی منجر به مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ شد.

وی با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌های وارده به شعب بیان کرد: مجموع کل خواسته‌های وارده به محاکم عمومی استان البرز در ۹ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

داراب خانی در پایان عنوان کرد: در اجرای برنامه کاهش و کنترل طلاق در استان البرز، بیش از ۲۷ هزار جلسه مشاوره پیش از طلاق برای مراجعان مراکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری استان البرز برگزار شد که منتج به توفیق ۱۵ درصدی در سازش میان زوجین و کاهش ۳۵ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی شد.

انتهای پیام/