تکمیل عمارت "کلاه‌فرنگی" در تبریز
تکمیل عمارت "کلاه‌فرنگی" در تبریز

[ad_1] تکمیل عمارت کلاه‌فرنگی در تبریز شهردار تبریز بر پیش‌بینی اعتبار لازم تکمیل پروژه عمارت کلاه‌فرنگی در سال آینده تأکید کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال […]

[ad_1]

تکمیل عمارت کلاه‌فرنگی در تبریز


شهردار تبریز بر پیش‌بینی اعتبار لازم تکمیل پروژه عمارت کلاه‌فرنگی در سال آینده تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که متوقف شده است.

وی افزود: مطالعات تکمیلی پروژه عمارت کلاه‌فرنگی در سال جاری انجام می‌شود و با پیش‌بینی اعتبار لازم عملیات عمرانی آن در سال آینده انجام و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

هوشیار خاطرنشان کرد: کاربری عمارت کلاه‌فرنگی، فرهنگی بوده و در راستای رویکرد اجتماعی شهرداری تبریز احداث  و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این پروژه در ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در راستای احیای هویت تاریخی محدوده پارک باغشمال است که تلاش داریم سال آینده تکمیل شود.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته قبلی در این پروژه گفت: در کنار ستون‌بندی و بتن‌ریزی انجام گرفته، کف‌سازی مسیر منتهی به ضلع جنوبی عمارت کلاه‌فرنگی نیز در دو ماه گذشته اجرایی شده است.

عمارت کلاه فرنگی بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل ۸ ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت ۱۹۰۰ مترمربع در مراحل آماده سازی برای بتن ریزی فونداسیون است.

 

تجلیل شهردار تبریز از قهرمان کاراته جهان

شهردار تبریز در دومین جلسه دور دوم قرار خدمت با حضور در منزل سجاد حیاتی از قهرمان کاراته جهان، از وی تجلیل کرد.

 یعقوب هوشیار در قالب دور دوم قرار خدمت با حضور در منزل سجاد حیاتی یکی از قهرمانان کاراته جهان، از این ورزشکار ساکن منطقه ۳ تبریز تجلیل کرد.  

شهردار تبریز در این دیدار از تشکیل شرکت باشگاه ورزشی شهرداری تبریز  خبر داده و گفت: بحث آموزش و استعدادیابی ورزشی را در سطح مناطق پیش‌ خواهیم برد و نفرات مستعد را در قالب تیم، راهی مسابقات ورزشی خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه ورزش‌های رزمی، لیگ استانی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

هوشیار خاطرنشان کرد: دور دوم مسابقات ورزشی جام پرچم نیز در ماه‌های آتی  همزمان با کل کشور، در تبریز نیز برگزار خواهد شد. 

سجاد حیاتی‌ لاله کاراته‌کای تبریزی دارنده مدال طلای آسیا در کشور چین٢٠١١ است. او همچنین صاحب مدال نقره جهان در کشور مالزی ٢٠١١، نایب قهرمان جایزه بزرگ تایلند٢٠١۴، نایب قهرمان تیمی جایزه بزرگ تایلند٢٠١٣، دو دوره قهرمان کاراته وان ترکیه، قهرمان جایزه بزرگ اوپن باکو٢٠١٧ و چند مدال طلای کشوری و از جمله افتخارآفرینان ورزش تبریز و ایران است.

پایان پیام/


[ad_2]