تکمیل زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری، دو عامل موفقیت در توسعه صنعت گردشگری
تکمیل زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری، دو عامل موفقیت در توسعه صنعت گردشگری
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به نقش صنعت گردشگری در توسعه و پیشرفت کشور، تکمیل زیرساخت‌های این صنعت توسط بخش دولتی و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را لازمه موفقیت در این حوزه عنوان کرد و گفت: اگر این دو موضوع عملیاتی شود می‌توانیم جایگاه کشور را در صنعت گردشگری دنیا برجسته‌تر کنیم.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در نشست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استانداران سراسر کشور در محل برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی به‌دلیل ویژگی‌های تاریخی و تمدنی خود یکی از قطب‌های گردشگری در کشورمان است و صنعت گردشگری بعد از کشاورزی و صنعت، سومین محور توسعه استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود ۴ هزار اثر تاریخی، ۲ هزار اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت جهانی در استان، گفت: فرصت‌های کم‌نظیر استان در قالب کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ۷ حوزه چاپ شده و با اطلاعات جامع و کافی، قابل ارائه به هر سرمایه‌گذاری است که وارد استان می‌شود.

خرّم با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از راهبردهای اصلی استان، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ پروژه با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان در حال اجراست که از نظر ارزش، در ۴۰ سال گذشته بی‌نظیر است.

استاندار آذربایجان شرقی شناسایی بازارهای هدف داخلی و خارجی و تولید محتوا به ۷ زبان برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه صنعت گردشگری برشمرد و گفت: یکی از نقایص ما در این حوزه، عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌هاست که تلاش کرده‌ایم تا این نقیصه را رفع کنیم.

وی افزود: سیاست دیگر در حوزه گردشگری، دیپلماسی فعال منطقه‌ای از طریق رفت‌وآمد هیأت‌های اقتصادی و برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک با کشورهای همسایه است.

خرّم ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته شاهد توسعه و رونق صنعت گردشگری و تأثیر قابل ملاحظه آن بر رشد اقتصادی استان و کشور باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از غرفه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی بازدید کرد.

در جریان بازدید استاندار، از کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در بخش گردشگری رونمایی شد.