تولید ۲۱ میلیون اصله نهال درآذربایجان شرقی
تولید ۲۱ میلیون اصله نهال درآذربایجان شرقی

[ad_1] سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، این استان را پیشرو طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور دانست. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حیدر فتح‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز تولید نهال شهرستان های کلیبر و جلفا اظهار کرد: پویش کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۱ در کشور شروع […]

[ad_1]


سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، این استان را پیشرو طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور دانست.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حیدر فتح‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز تولید نهال شهرستان های کلیبر و جلفا اظهار کرد: پویش کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۱ در کشور شروع شده و در استان نیز نهالستان های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرای این طرح آماده‌ سازی، تجهیز و روز آمد شده اند.

وی افزود: این طرح در نهالستان های شامداران جلفا، مکیدی کلیبر، قوریگل بستان آباد، شهید سلیمانی تبریز اجرا می‌شود.

فتح‌زاده تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، در استان ما تعداد ۹ تفاهم نامه در قالب مشارکت ها و مسئولیت های اجتماعی با بهره برداران صنعت و معدن منعقد شده و کاشت تعداد ۱۴ میلیون اصله نهال در نهالستان های مذکور و تعداد ۷ میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، ادامه داد: در مجموع تعداد ۲۱ میلیون اصله نهال از آغار طرح در استان تولید شده که این میزان تولید نهال از آغاز اجرای طرح تاکنون، معادل ۵۰ سال تولید نهال در سال‌ های قبل از اجرای طرح است. 

وی، «احیاء و غنی سازی جنگل های طبیعی»، «زراعت چوب»، «جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و ریزگردها» و «ارتقای فضای سبز در اطراف شهرها» را چهار هدف اصلی اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت عنوان کرد.

فتح‎زاده توضیح داد: افزایش پوشش گیاهی، افزایش میزان نفوذپذیری آب‌های سطحی، جلوگیری از وقوع سیلاب‌های مخرب، تقویت سفره های آب زیرزمینی، و جلوگیری از گرم شدن کره زمین از جمله مزایای ایجاد و توسعه پوشش گیاهی این طرح به شمار می‌روند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در این طرح نهادهای عمومی غیر دولتی، تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی و دولتی، صنایع و کارخانجات، جوامع محلی و روستایی و صدا و سیمای مرکز استان مشارکت خواهند داشت.

پایان پیام/


[ad_2]