تولید نهاده های دامی از ضایعات کشاورزی در قالب شرکت‌های دانش بنیان در تبریز
تولید نهاده های دامی از ضایعات کشاورزی در قالب شرکت‌های دانش بنیان در تبریز

[ad_1] رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در زمینه تولید نهاده های دامی از ضایعات کشاورزی و دیگر حوزه های دامی، زراعی، گلخانه و مکانیزاسیون توسط شرکتهای دانش بنیان اقدامات خوبی در قالب دهکده فن اوری و نوآوری انجام پذیرفته است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبرفتحی صبح امروز در جلسه کارگروه تولیدات دامی و […]

[ad_1]


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در زمینه تولید نهاده های دامی از ضایعات کشاورزی و دیگر حوزه های دامی، زراعی، گلخانه و مکانیزاسیون توسط شرکتهای دانش بنیان اقدامات خوبی در قالب دهکده فن اوری و نوآوری انجام پذیرفته است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبرفتحی صبح امروز در جلسه کارگروه تولیدات دامی و گیاهی که با هدف ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در حوزه دانش بنیان تشکیل شده بود ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد نیمه شعبان ، با بیان اینکه فشار عمده ناشی از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها بر دوش بخش کشاورزی به ویژه دامداران و مرغداران بود که قبل از آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به تامین نهاده می کردند، اظهار کرد: با وجود اینکه در ابتدای اجرای طرح، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز و تطبیق با شرایط جدید وضعیت دشواری ایجاد کرده بود، همه تولید کنندگان تلاش نمودند کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

وی افزود: با وجود کاستی هایی در ارائه خدمت به این بخش، سیاست هایی در سطح وزارتخانه پیش بینی شده است که اجرای آنها قطعاً در جهت منافع بهره برداران بخش کشاورزی اعم از تولیدکنندگان بخش دام و طیور و زراعت و باغبانی خواهد بود.

فتحی گفت: از آن جمله و از اولویت‌های مقام عالی وزارت طرح جهش تولید در دیمزارها است. غالب تولیدات استان متکی به کشت دیم بوده و از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ۷۵ درصد آن به کشت دیم و ۱۰۵ هزار هکتار نیز به اراضی باغی تعلق دارد و از اراضی باقی مانده حدود ۱۲۵ تا۱۳۰ هزار هکتار بصورت کشت آبی محض است و بقیه در واقع با کم آبیاری مورد بهره برداری قرار می گیرد. از این رو طرح جهش تولید در دیمزارها اولویت استان بوده و همکاران تلاش می نمایند عملکرد در واحد سطح را ارتقا دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با قدردانی از حمایت منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی از طرح الگوی کشت تدوین شده از سوی وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: اجرای این طرح امری حاکمیتی است و تمامی قوای سه گانه و بخش های مختلف باید در اجرای آن همکاری کنند و لازم است روسای کمیسیون های مختلف از ردیف اعتباری که برای اولین بار برای اجرای این طرح لحاظ شده است حمایت نمایند.

فتحی ادامه داد: در ارتباط با کشاورزی قراردادی که در راستای رفع مسئله بازار فروش برای کشاورزان و آسودگی خاطر آنان در بخش تولید است و نیز صدور اسناد کشاورزی در ارتباط با لایحه ای که برای ممانعت از ایجاد مشکلات آتی برای همکاران بخش اراضی به دلیل عدول از برخی قوانین برای صدور اسناد در مجلس طرح خواهد شد، نیز انتظار مساعدت وجود دارد.

وی گفت: همین طور در بحث دانش بنیان کردن بخش کشاورزی استان که با وجود عقب ماندگی‌های سابق اقدامات خوبی در حال انجام است نیاز به حمایت و مساعدت وجود دارد. در این حوزه در زمینه تولید نهاده های دامی از ضایعات کشاورزی و دیگر حوزه های دامی، زراعی، گلخانه و مکانیزاسیون اقدامات خوبی در قالب دهکده فناوری و نوآوری که اخیرا در استان تشکیل شده، اتفاقات خوبی در حال رخداد است که نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.

پایان پیام/


[ad_2]