تولید سالانه ۲۳ هزار تن صیفی‌جات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس
تولید سالانه ۲۳ هزار تن صیفی‌جات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس
مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سالانه بیش از ۲۳ هزار تن انواع صیفی‌جات ‌گلخانه‌ای در این منطقه، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

محسن شیخلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در چندین نوبت به کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه‌های محدوده ارس در خصوص موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا اطلاع رسانی انجام شده و ضمن نظارت مستمر بر این واحدها، از فعالان گلخانه‌ها خواسته شده تا عملیات ضدعفونی خطوط، سالن‌ها و … به طور مستمر در دستور کارشان قرار دهند.

وی با بیان این‌که در گلخانه‌های ارس وضعیت نسبت به ویروس کرونا سفید بوده و تمامی گلخانه‌های ارس ضمن رعایت کامل نکات بهداشتی در حال فعالیت هستند، در خصوص شرکت ارس تارلا امیر گفت: این شرکت نیز عملیات اجرایی ساخت و ساز فاز دوم آن به طور موقت تا گذر از این ویروس متوقف شده است و کارگران آن که اغلب از شهرها و روستاهای دیگر بودند به مرخصی فرستاده شده است.

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: ضدعفونی کردن خطوط و محوطه و سالن‌های غذاخوری، سرویس‌های بهداشتی و همچنین سرویس ایاب ذهاب و تب سنجی در این گلخانه ها همه روزه انجام می‌شود و مدیریت مجموعه، امورات را شیفت بندی کرده تا از حداقل نیروها استفاده کند.

شیخلو با اشاره به برنامه ریزی در این مدیریت برای کاهش مراجعات، تصریح کرد: سعی شده بیشتر امور به صورت غیر حضوری حل و فصل شود و در عین حال از جامعه کشاورزی و گلخانه دارن نیز خواسته شده از برگزاری جلسات بپرهیزند و تمامی کلاس‌های آموزشی ترویجی کشاوری که توسط این مدیریت برگزار می‌شد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

منطقه آزاد ارس با ۷۰ هزار هکتار وسعت و در در قالب سه ناحیه منفصل با مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

  • منبع خبر : ایرنا