تولید خودروهای سنگین با همکاری مشترک ایران و بلاروس در تبریز
تولید خودروهای سنگین با همکاری مشترک ایران و بلاروس در تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز،دمیتری کالتسوف در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی ارتباط استان‌های  آذربایجان شرقی و ماگیلیوف دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه مهم دانست و  اظهار داشت: برای توسعه روابط نیاز به تلاش‌های بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک داریم.  با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: در نظر داریم سال ۲۰۲۳ را […]

به گزارش قلم پرس از تبریز،دمیتری کالتسوف در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی ارتباط استان‌های  آذربایجان شرقی و ماگیلیوف دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه مهم دانست و  اظهار داشت: برای توسعه روابط نیاز به تلاش‌های بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک داریم.
 
 با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: در نظر داریم سال ۲۰۲۳ را به مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز روابط ایران و بلاروس، سال دوستی بین دو کشور برگزار کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای هم برای استان‌های آذربایجان شرقی و ماگیلیوف خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی دارند، افزود: توانمندی‌های اقتصادی آذربایجان شرقی و شرکت‌های بلاروس، مکمل یکدیگر است و ما آماده‌ایم در تأمین نیازمندی‌های صنعتی این استان بویژه در حوزه تجهیزات شهرسازی و راه‌سازی همکاری کنیم.
 
کالتسوف همچنین با اشاره به همکاری مشترک ایران و بلاروس در تولید خودروهای سنگین در تبریز، گفت: تولیدات این شرکت یکی از زمینه‌های همکاری است و ما علاقه‌مندیم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان شرقی همکاری داشته باشیم.
 
سفیر بلاروس همچنین ظرفیت ترانزیتی آذربایجان شرقی را برای توسعه تجارت در سطح منطقه موثر دانست و گفت: در حال حاضر موافقت‌نامه موقت بلاروس با کشورهای حوزه اوراسیا فعال شده و این موضوع می‌تواند به توسعه روابط بازرگانی با ایران کمک کند.

انتهای پیام/