توسعه و نگهداری فضاهای سبز، اولویت برنامه‌های شهرداری منطقه ۹
توسعه و نگهداری فضاهای سبز، اولویت برنامه‌های شهرداری منطقه ۹

به گزارش قلم پرس، محمد حسین زاده سرپرست شهرداری منطقه ۹ تبریز در جلسه مشترک با مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری مجموعه اقدامات مدیریت فضای سبز در خصوص احداث بوستان‌ها و توسعه سرانه فضای سبز را برای ارتقاء سطح روحیه و شادابی شهروندان حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه‌ی فضای سبز، […]

به گزارش قلم پرس، محمد حسین زاده سرپرست شهرداری منطقه ۹ تبریز در جلسه مشترک با مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری مجموعه اقدامات مدیریت فضای سبز در خصوص احداث بوستان‌ها و توسعه سرانه فضای سبز را برای ارتقاء سطح روحیه و شادابی شهروندان حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه‌ی فضای سبز، مدیریت و تأمین منابع آبی و نگهداری صحیح در راستای کاهش هزینه‌ها از مهمترین دغدغه‌های شهرداری منطقه می‌باشد که امیدواریم در آینده با تدابیر اتخاذ شده، موارد مذکور مورد توجه بیش از بیش قرار گیرد.

وی گفت: رشد روز افزون زندگی شهری و توسعه‌ی شهرنشینی، نیاز به ایجاد و توسعه‌ی فضاهای سبز شهری را ضروری نموده که این مهم نیز باید بر اساس نگرشی صحیح به نیازهای زیست محیطی و اجتماعی شهر و نیز امکانات و قابلیت‌های آن صورت گیرد.

حسین زاده خاطرنشان ساخت: با توجه به این مهم، تلاش خواهیم داشت در این محدوده از شهر تبریز نیز با استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای افزایش سرانه فضای سبز اقدام نماییم.

گفتنی است امجدی مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نیز با اشاره به اهمیت توجه به فضاهای سبز گفت: بخش مهمی از سیمای شهر وابسته به فضاهای سبز شهری است که بی شک توسعه و نگهداری اصولی و صحیح آن، تازگی و طراوت ویژه‌ای به شهر می‌بخشد.

وی افزود: توجه به گونه‌های مختلف گیاهی متناسب با موقعیت جغرافیایی و اقلیم منطقه، کاشت صحیح و اصولی درختان و بهره‌مندی از طراحی‌های مختلف و زیبا، از اهم مواردی است که نیاز به توجه بیشتر در این حوزه از شهر تبریز دارد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای اسلام زارع مدیر پیشین فضای سبز منطقه در طول مدت خدمت صادقانه و مسئولیت پذیر، طی حکمی آقای رمضانی زاده به سمت مدیر جدید سیما منظر و فضای سبز شهرداری منطقه ۹ منصوب شد.