توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات در منطقه ۶
توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات در منطقه ۶

به گزارش قلم پرس، احمد انیسه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تبریزیم» با اشاره به سیاست‌های کلی شهردارکلانشهر تبریز و شورای اسلامی شهر به تشریح اهداف و برنامه‌های اجرایی خود در جهت توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات در سطح حوزه پرداخت. انیسه با اشاره به وسعت ۷۴۰۰ هکتاری منطقه که حدود ۲۶ […]

به گزارش قلم پرس، احمد انیسه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تبریزیم» با اشاره به سیاست‌های کلی شهردارکلانشهر تبریز و شورای اسلامی شهر به تشریح اهداف و برنامه‌های اجرایی خود در جهت توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات در سطح حوزه پرداخت.

انیسه با اشاره به وسعت ۷۴۰۰ هکتاری منطقه که حدود ۲۶ درصد وسعت شهر تبریز را دارا می باشد و همچنین کثرت بالای زمین‌های بایر و وجود برخی افراد سودجو در سطح منطقه، کنترل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم همخوانی تعداد نیروهای انسانی با وسعت بالای منطقه و همچنین واقع شدن بیشتر حریم‌های شهر در این منطقه، نیاز به اخذ تدابیر لازم در جهت تجهیز اکیپ های نظارت و نیروهای انسانی می باشد که این امر در اولویت برنامه های اجرائی مدیریت منطقه قرار گرفته است.

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز با اشاره به اهمیت مدیریت روان آب های سطحی در غرب تبریز اظهار داشت: با توجه به شرایط توپوگرافی شهر و سرریز شدن آب به ویژه در فصول بارش به سمت این منطقه و بروز مشکلات آبگرفتگی و سیلاب برای شهروندان و ساکنین، اجرای ۲ پروژه احداث کانال سنگی ایلی سو واقع در جاده صنعت قراملک به طول ۴۰۰ متر و با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و کانال کوی صنعتی رود واقع در اول جاده سنتو به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال اجرا و در حال تداوم می باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به علت بروز مشکل آبگرفتگی در مسیر خطیب به سمت راه آهن، عملیات رفع انسداد در کانال روپوشیده این مسیر نیز با عزم جدی و حضور ۲۴ ساعته تمامی واحد ها با احداث ۲ منهول و لایروبی اساسی که متأسفانه به علت انباشته شدن پسماندهای شهری حجیم رخ داده بود، اجرا شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز در راستای پیگیری درخواست شهروندان در خصوص بهسازی معابر گفت: خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان مدال افتخار ماست که به همین منظور عملیات آسفالت ریزی و بهسازی معابر با هدف تأمین امنیت و آسایش شهروندان با مساعد شدن شرایط جوی در دستور کار مدیریت منطقه قرار گرفته است.

انیسه در ادامه اجرای سنگ فرش در محلات تاریخی و فرهنگی شهر به جای آسفالت ریزی را از لحاظ فیزیولوژی و تأمین سلامت روحی شهروندان و همچنین ارتقاء زیبایی‌های بصری مؤثر خواند و گفت: در همین راستا عملیات احداث فاز اول سنگ فرش به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در کوی نهضت محله قراملک و به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در کوی دماوند واقع در محله شنب غازان با اعتبار ۸ میلیارد اجرا و این عملیات با هدف احیای بافت‌های تاریخی منطقه تداوم خواهد داشت.

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز در پایان اجرای طرح کندرو در جاده سنتو با مشارکت اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان با هدف روان سازی ترافیک در این جاده و پیشگیری از بروز هرگونه خسارت جانی و مالی برای شهروندان و همچنین ایجاد مراکز تجاری و توسعه غرب تبریز را از دیگر پروژه های ترافیکی منطقه عنوان کرد.