توسعه متوازن، رویکرد جدید در حوزه عمرانی شهرک خاوران
توسعه متوازن، رویکرد جدید در حوزه عمرانی شهرک خاوران

به گزارش قلم پرس، محمد حسین زاده سرپرست شهرداری منطقه ۹ به همراه جمعی از معاونان و مدیران منطقه با حضور در اراضی ۱۲۰ هکتاری تعاونی شماره ۲ علوم پزشکی، از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در احداث خیابان، احداث کانال و همچنین آماده سازی این اراضی بازدید میدانی کرد. در حاشیه این بازدید و […]

به گزارش قلم پرس، محمد حسین زاده سرپرست شهرداری منطقه ۹ به همراه جمعی از معاونان و مدیران منطقه با حضور در اراضی ۱۲۰ هکتاری تعاونی شماره ۲ علوم پزشکی، از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در احداث خیابان، احداث کانال و همچنین آماده سازی این اراضی بازدید میدانی کرد.

در حاشیه این بازدید و طی جلسه ای با مدیران این تعاونی، حسین زاده با تأکید بر اجرای پروژه های در دست اقدام طبق جداول زمانبندی شده و برنامه ریزی های صورت گرفته، تعامل و همکاری تعاونی های شهرک ساز در منطقه خاوران با شهرداری منطقه ۹ را در پیشبرد امور، از اهم مسائل برشمرد.

در این جلسه شهردار منطقه۹ با بررسی مشکلات و موانع پیشرفت پروژه های عمرانی در حال اجرا، دستورات لازم را بمنظور رفع این موانع و تسریع در اجرای پروژه ها صادر کرد.

طبق دستور حسین زاده مقرر شد در راستای نظارت عالیه بر اجرای پروژه های آماده سازی و توسعه همه جانبه شهرک خاوران، گذرها و خیابان اصلی اراضی ۱۲۰ هکتاری، حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین با تأکید سرپرست منطقه مقرر شد در راستای هدایت آب های سطحی، کانال های احداثی در این اراضی در سریعترین زمان ممکن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

حسین زاده با اشاره به اهمیت موضوع فضای سبز در شکل گیری بافت شهری و توسعه این فضا ها، کاشت انواع درختان و درختچه های متناسب با اقلیم منطقه را همزمان با احداث پروژه های عمرانی و زیرساختی در کاربری های تعیین شده، موجب افزایش زیباییهای بصری و ترغیب سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت های ایجاد شده بمنظور سرمایه گذاری دانست و در این راستا مقرر شد با مساعدت شهرداری منطقه۹ طراحی فضای سبز و کاشت انواع درختان و درختچه های زینتی و بومی متناسب در اراضی حد شمالی آزادراه پیامبر اعظم(ص) عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از زیرساخت های لازم جهت عمران و آبادانی خاوران در سال آینده فراهم خواهد شد تصریح کرد: شهرداری منطقه۹ در سال آتی در حوزه عمرانی با رویکردی جدید و با شتاب و انگیزه بیشتری در راستای آبادانی و توسعه متوازن این شهرک گام برخواهد داشت و شهروندان تبریزی در سال آینده شاهد نهضت عمرانی بزرگ در سطح شهرک خاوران و سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه۹ خواهند بود.