توسعه فرهنگ خیرخواهی رسالت اصلی کمیته امداد است/اکثر روستاهای استان در سایه فرهنگ زکات، فاقد مستمند هستند
توسعه فرهنگ خیرخواهی رسالت اصلی کمیته امداد است/اکثر روستاهای استان در سایه فرهنگ زکات، فاقد مستمند هستند
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که در روستای نوجه‌ده و چند صد روستای دیگر استان مددجوئی وجود ندارد، گفت: اکثر روستاهای استان در سایه فرهنگ زکات، فاقد مستمند هستند.

به گزارش قلم پرس، همایش افتتاحیه جمع آوری زکات گندم استان، ظهر امروز در روستای نوجه‌ده خسروشاه و در راستای نهضت احیاء و ترویج فرهنگ زکات برگزار شد.

یونس فاتح معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در این همایش، ایجاد جریان مولد را از جمله سیاست‌های این نهاد خواند و اظهارداشت: کمیته امداد سعی دارد تا با ایجاد زمینه اشتغال برای افراد بالای ۲۰ سال و زیر ۵۵ سال، مددجویان خود را توانمند کند.

وی با بیان این که، اگر تبریز با عنوان “شهر بدون گدا” و “شهر بدون کارتن خواب” شناخته می‌شود، به دلیل برخورداری مردم این شهر از روحیه خیرخواهی است، افزود: این روحیه خیرخواهی، نه تنها در شهر تبریز بلکه در تمام استان صدق می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، خاطرنشان ساخت: رسالت اصلی کمیته امداد نیز توسعه فرهنگ خیرخواهی است که بخشی از آن در سایه تعامل تنگاتنگ با خیریه‌های استان به دست آمده است.

وی با اشاره به این که در روستای نوجه ده و چند صد روستای دیگر استان مددجوئی وجود ندارد، اذعان داشت: اکثر روستاهای استان در سایه فرهنگ زکات، فاقد مستمند هستند، چنانکه مردمی شدن کمیته امداد از چشم اندازهای این نهاد است.

زکات برکات ملموسی را بر میزان محصولات دارد

رضائی بخشدار خسروشاه نیز با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهوری مبنی بر این که «دولت یازدهم همه تلاش خود را برای توسعه روستاها بکار گرفته است»، اظهارداشت: تولید، زیربنای حرکت جامعه است و تلاش اکثر دستگاه‌های اجرائی در راستای حفظ آب و خاک است.

وی کشاورزی مدرن را مورد تاکید قرار داده و گفت: باید تولید محصولات کشاورزی از روش‌های سنتی به سمت کشاورزی مدرن حرکت کند و روستائیان و مسئولین ذی ربط باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان به تحقق این امر کمک کنند.

عباس شاملی شورای روستای نوجه ده است که در خصوص تأثیر پرداخت زکات بر ارتقاء سطح معیشت روستا، گفت: زکات جمع آوری شده به شورای زکات استان تحویل داده شده و نیازمندان روستا نیز معرفی می‌شوند که شورای زکات از این افراد حمایت می‌کنند.

یعقوب آقازاده نیز از کشاورزان بزرگ این روستا است که امسال ۵۰۰ کیلوگرم گندم زکات داده است، با اشاره به این که فرهنگ زکات را از اجداد خود آموخته است، گفت: زکات، علاوه بر این که یک واجب دینی است، برکات ملموسی را بر میزان محصولات می‌گذارد.

این جشنواره با تجلیل از مودیان برتر زکات در استان پایان یافت.

  • منبع خبر : تسنیم