توسعه شهر تبریز قربانی حاشیه/ خطاب برخی اعضای شورا با عناوین  «شعبان بی‌مخ» ، «باج خواه» و  «شخصیت ژله‌ای»!
توسعه شهر تبریز قربانی حاشیه/ خطاب برخی اعضای شورا با عناوین  «شعبان بی‌مخ» ، «باج خواه» و  «شخصیت ژله‌ای»!

[ad_1] عضو شورای شهر تبریز از جمله خطرناک‌ترین اتفاقات و بدعت‌های شورا در پررنگ‌تر کردن حاشیه بر متن را، روند “برچسب زنی” و “واژه سازی” شورا علیه شورا عنوان کرد و گفت: استفاده از عناوینی مانند “شعبان بی‌مخ” ، “باج خواه” ، “شخصیت ژله‌ای” و… خطاب به برخی از اعضای شورای شهر، اقدام ناشایستی بود […]

[ad_1]


عضو شورای شهر تبریز از جمله خطرناک‌ترین اتفاقات و بدعت‌های شورا در پررنگ‌تر کردن حاشیه بر متن را، روند “برچسب زنی” و “واژه سازی” شورا علیه شورا عنوان کرد و گفت: استفاده از عناوینی مانند “شعبان بی‌مخ” ، “باج خواه” ، “شخصیت ژله‌ای” و… خطاب به برخی از اعضای شورای شهر، اقدام ناشایستی بود که نتیجه این نگاه افکار عمومی به شورا و خروجی شورا چه خواهد بود؟

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدکاظم زعفرانچی امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در جلسه علنی شورای شهر تبریز با بیان آیه ای از قرآن کریم در مورد جلوگیری از نزاع و تلاش در جهت وحدت، اظهار داشت: برخی مسایل و منازعات ادامه‌دار موجب آسیب به شهر است که متأسفانه تمام شدنی نیست. 

وی با بیان اینکه در زمان انتخاب شهردار سابق، برخی از اعضا پیامی به صورت گروهی در صفحه شخصی خود منتشر کردند که شروع تنازعات بود، افزود: این اقدام تلاشی برای انقلابی پنداری خود و غیرانقلابی پنداری دیگران شد. 

این عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: نگاه ابزاری به مفاهیم قدسی به صلاح خود و شهر نیست و با تقابل و تنازع، دایره انقلابی گری را محدود نکنیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که همگی اعضای شورا، کمابیش سابقه انقلابی دارند اما با برخی سخنان بنای کجی گذاشته شد و مسایل مهم شهر به حاشیه رفت. 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر تبریز با انتقاد از اینکه یکی از اعضای شورا، تصمیمات و سخنان برخی دیگر از همکاران شورا را تبعیت از هوای نفس دانسته بود، ابراز داشت: آیا این باعث بی اعتمادی مردم به شورا نمی شود؟ آیا این باعث کاهش اعتماد درون سازمانی و دلسردی اقشار مختلف مردم از شورای شهر نمی‌شود؟ و آیا این باعث کاهش مشارکت و صدمه به نظام نمی‌شود؟

سیدکاظم زعفرانچی از جمله خطرناک‌ترین اتفاقات و بدعت‌های شورا در پررنگ‌تر کردن حاشیه بر متن را، روند “برچسب زنی” و “واژه سازی” شورا علیه شورا عنوان کرد و گفت: استفاده از عناوینی مانند “شعبان بی‌مخ” ، “باج خواه” ، “شخصیت ژله‌ای” و… خطاب به برخی از اعضای شورای شهر، اقدام ناشایستی بود که نتیجه این نگاه افکار عمومی به شورا و خروجی شورا چه خواهد بود؟ 

وی ادامه داد: وقتی برخی اعضای شورا نصف شب ساعت ۲ در مرکز شهر دنبال تغییر رای عضو شورا به نفع خود بودند که نام این فرد، شخصیت ژله‌ای نیست ولی جلب رای دیگران باعث نامگذاری عنوان “شخصیت ژله‌ای” است؟ چرا به تصمیمات و تشخیص های یکدیگر احترام قائل نیستیم و با عناوین مختلف به دنبال صدمه زدن به اعضای غیر هم‌نظر با خود هستیم؟ 

سیدکاظم زعفرانچی تاکید کرد: باید به این اعتقاد داشته باشیم که همه اعضا قادر به تصمیم گیری بر اساس منافع مردم هستند. چرا تصمیم دیگران را خارج از انقلابی گری می دانیم و مجری سیاست “یا بر ما”، “یا با ما” هستیم؟

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه وقتی برچسب اشرافی گری به یک عضو شورا زده شد و از استخر منزل وی سخن به میان آمد، که وجود خارجی نداشت، چرا اعتراض نشد؟ ادامه داد: اگر یک عضو شورا نسبت به مطالب منتشره در یک گروه واتساپی به بهانه دفاع از کیان شورا اعتراض کرد، باید نسبت به اتهام غیرواقعی به عضو شورا هم واکنش نشان می داد. خروجی این برخورد دوگانه، اتهامات و انفعال در برابر تنزل شخصیت شورا چه معنا دارد؟ 

وی خاطرنشان کرد: از همه همکاران شورا تقاضا دارم، منازعات فضای مجازی را به صحن شورا و اختلاف سلایق داخل شورا را به فضای مجازی نکشانند و به دیدگاه های یکدیگر احترام بگذاریم. این رفتارها هیچ سودی جز اتلاف انرژی شورا و جایگزینی مسایل فرعی به جای مسایل اصلی نخواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیان این مطالب به این دلیل است که ظاهرا این مسایل ادامه دار بود و قرار نیست تمام شود، اظهار داشت: یکبار برای همیشه این اختلاف سلایق را قبول کنیم و با کشاندن اختلاف دیدگاه و سلایق به افکار عمومی، مردم را دلسرد نکنیم. 

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز، تصریح کرد: این رویکرد برای برخی رسانه های جهت دار، پیج‌های بدون هویت و مشخصه، خوراک خبری تامین می کند چرا که برخی رسانه ها رفتار خوارجی داشته و فتنه نگاری می کنند. منظورم، منتقدین شورا، خبرنگاران رسمی و رسانه‌های مجوزدار نیست، رسانه‌هایی مانند مجاهدین بود که از اختلافات ارتزاق می‌کنند. 

وی ادامه داد: خوارج نه با معاویه بود، نه با امام علی (ع) و در آخر هم ضررش به اسلام وارد شد. برخی رسانه‌ها هم نه منافع مردم را می‌خواهند، نه آرامش شهر و در نهایت آسیبشان به جامعه و شهر وارد می‌شود. لذا از همه همکاران شورا می‌خواهم که همکاری را با نهایت احترام به سلایق مختلف ادامه دهیم چراکه روند موجود را به صلاح شهر نمی‌دانیم. 

این عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه هیچ کدام از مطالب امروز را از روی غرض‌ورزی ندانید، بلکه خیرخواهانه است، گفت: تلاش کنیم به انقلاب و خون شهدا صدمه نزنیم. 

وی افزود: در یک نشست خبری به برخی ابهامات بدون برچسب زنی و واژه سازی پاسخ خواهم داد و ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، اقدامات صورت گرفته در جهت شتاب یافتن توسعه شهر را هم تبیین خواهم کرد.

انتهای پیام /


[ad_2]