تنها راه برای دولت و مردم مقاومت است و بس / سخنان بی پرده آل هاشم با روحانی
تنها راه برای دولت و مردم مقاومت است و بس / سخنان بی پرده آل هاشم با روحانی
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ما مخالف واگذاری نیستیم اما معتقدیم همان اهلیت مدنظر مجلس و دولت در افراد خریدار احصا شود. 

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم٬ بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و افتتاح همزمان نمایشگاه فرش تبریز و پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی فرش تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تشریف‌فرمایی ریاست جمهوری به شهر شهیدان محراب و سرزمین ۲۹ بهمن تبریز و خانه عاشوراییان را خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار گرفته‌ایم، افزود: خدمت مجاهدان رسانه این روز را تبریک می‌گویم و اینکه در این مراسم به نحو احسن پوشش می دهند و از این عزیزان تشکر میکنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه نقش آذربایجان در تجگیم هویت ملی و دینی ایران و دفاع از تمامیت ارضی کشور، نقشی پررنگ، تاثیر گار و غیرقابل انکار است، گفت: در برهه‌های مختلف آذربایجان در قامت غیور همواره حافظ منافع کشور بوده و سینه را در برابر مشکلات سپر کرده است.

وی با اشاره به مشروطه گفت: این روزها یادآور حماسه مردم آذربایجان در مقابله با استبداد و استعمار است، آذربایجان با نقش بی‌بدیل خود نشان داد این سرزمین کهن سال باید لذت و نعمت آزادی و عدالت را که جلوه ای از هویت ملی و ایرانی است دریابد که به تعبیر رهبری مردمان این دیار را می‌توان شجاعان میدان های سخت نامید و آخرین گواه این ادعا ایستادگی آذربایجان در برابر وسوسه‌های خارجی برای همراهی در دی ماه ۹۶ و تابستان ۹۷ بود ولی مردم شریف تبریز دست رد بر شیاطین زدند.

آذربایجان در این حوادث به عنوان نقطه ثقل ایران اسلامی عمل کرد و برای دشمنان برای دشمن یاس و برای دوستان امید و شادی به همراه آورد، گفت: از شخص رئیس جمهور به خاطر سفر مجدد به استان و افتتاح طرح های متعدد که مردم ان شاءالله از برکاتش بهره مند خواهند شد تشکر می کنم و تشکری دیگر بابت به کارگیری تمام توان و سرمایه دیپلماسی برای نیافتادن در تله مذاکره آمریکا و قدرت امنیتی دولت در مواجهه با دشمنانخارجی و دستگیری جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی و کوتاه نیامدن در مقابا زورگویان می گوییم.

 

وی ادامه داد: البته نشان دادن روحیه تبعیت از رهبری در مباحث کلان، کاهش به جای تعهدات برجامی، حمایت تمام قد از نهاد ارزشمند و قهرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  به خاطر تحقیر در ساقط کردن پهباد متجاوز و توقیف نفتک‌شهای متخلف انگلیس از کارهای ارزشمند است.

وی اذعان داشت: مفتخریم به عرض برسانیم همدلی و هماهنگی بسیار خوب در میان مسئولان استان اعم از نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح، ائمه محترم جمعه، استاندار و بین مردم قهرمان و بصیر آذربایجان حاکم است.

آل‌هاشم با بان اینکه آذربایجان در بخش های مختلف دارای فرصت ها و ظرفیت های بیشماری است، گفت: وجود آثار تاریخی و مناطق بکر طبیعی با آب و هوای سالم و معتدل بخشی از این داشته ها بوده که با ایجاد امکانات رفاهی می‌توان از این ظرفیت بهره گرفت.

وی ادامه داد: از دیگر فرصت ها وجود ذخایر زیرزمینی و معدن، عشق به ورزش، همسایگی با کشورهای مختلف و وجود فرهنگ ایثار و شهادت بوده که می‌توان با تقویت مناطق آزاد از ظرفیت‌های خطه آذربایجان استفاده بیشتر داشت.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: چالش‌هایی نظیر قیمت مسکن، هزینه تحصیلات، خصوصی سازی بی مبنا، راه های نیمه کار ریلی مانند تبریز به میانه و جاده‌هایی مانند تبریز به بازرگان، اهر، سهند، رکورد صنعت و تعدیل نیرو، حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده، کمبود زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی،  تهدیدات زیست محیطی مانند  قطع درختان جنگل ها و ورود مواد آلاینده به هوا، ادامه طرح‌های دریاچه ارومیه به ویژه طرح های پایدار همچون تکمیل تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه ، تکمیل تونل انتقال رود زاب به دریاچه ارومیه، تقسیم بدون مطالعه امکانات ملی در بین شهر ها، فراموشی بخش کشاورزی و صنعت کفش و قالیبافی، فضای آشفته مجازی، عدم توجه به بیمه درمانی ایثارگران و فقدان خانه های عالم روستایی و بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان از موضوعات قابل بحث در استان است.

وی به راهکارها اشاره کرده و بیان کرد: ما مخالف واگذاری نیستیم اما معتقدیم همان اهلیت مدنظر مجلس و دولت در افراد خریدار احصا شود

وی متذکر شد: آقای رئیس جمهور، اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مد نظر رهبری، رفع موانع صنایع و کارآفرینان استانی، حمایت نظام بانکی، اعطای بیشتر اختیارات به مقامات استانی، تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی حاشیه نشینی و بافت فرسوده، ترویج فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس برای حفظ روحیه ایثار و شهادت در جوانان، حمایت از پیام رسان‌های داخلی، استفاده از ظرفیت منطقه ازاد ارس برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال و ازدواج و صدور دستور ویژه برای ساخت خانه عالم در روستاها برای ترویج غنی اسلام در روستاها و حمایت از بیمه دی به منظور رفع مشکلات ایثارگران و پیگیری مصوبات سفر قبل در برنامه خود قرار دهید.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اینبار نیز  آذربایجان در این مقاومت عزتمندانه و حرکت در گام دوم انقلاب پیش خواهد بود، همان طور که رهبری در دیدار ۲۹ بهمن فرمودند  این منطقه در طول تاریخ و مبارزات ضد اسعماری و استثماری پیشگام بوده است که نمونه آن انقلاب مشروطه، دفاع مقدس، انقلاب بوده،  با اعتماد به این مردم مومن و غیرتمند، با وحدت و همدلی و ضمن حمایت از دولت در کاهش تعهدات برجامی و امید دادن به کشور اسلامی در مواضع عزتمندانه خود در مقابل زیاده خواهان و فریب کاران قاطعانه ایستادگی نموده ، هرچندکه در این راه وزیر امور خارجه کشور هم تحریم شود.

وی بیان کرد: تنها راه برای دولت و مردم مقاومت است و بس، چراکه رهبری فرموده‌اند که پیروزی از آن شماست که وعده خداوند نیز چنین است.