تمهیدات لازم برای اسکان زلزله‌زدگان فراهم شده است/ متاسفانه ۵ نفر تاکنون جان باخته‌اند
تمهیدات لازم برای اسکان زلزله‌زدگان فراهم شده است/ متاسفانه ۵ نفر تاکنون جان باخته‌اند
استاندار آذربایجان شرقی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان شهرستان میانه بر اثر وقوع زمین‌لرزه در این شهرستان، گفت: تمهیدات لازم برای اسکان موقت زلزله‌زدگان و ارسال اقلام مورد نیاز به منطقه اتخاذ شده است.
به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در بخش ویژه خبری شبکه استانی سهند، افزود: بعد از وقوع زلزله در شهرستان میانه، بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و با حضور دستگاه‌های مسئول، وضعیت امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل هستند و تیم‌های امدادی و ارزیابی به منطقه اعزام شده‌اند؛ استان‌های همجوار نیز آمادگی خود را برای امدادرسانی در صورت لزوم اعلام کرده‌اند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون ۵ نفر از هموطنانمان در شهرستان میانه جان باخته‌اند، افزود: ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند و ۳۰ خانه به طور کامل تخریب شده و احتمال افزایش صدمات ناشی از زلزله وجود دارد؛ البته در مقایسه با شدت زلزله، صدمات و تلفات زیادی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه مواد غذایی لازم از سوی جمعیت هلال احمر استان به منطقه ارسال شده است، افزود: تاکنون ۶۰ روستا از ۸۰ روستای کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته است.
پورمحمدی همچنین با بیان اینکه پس‌لرزه‌ها کاهش یافته و مردم نگران زلزله‌های بعدی نباشند، از مردم خواست به خانه‌های خود بازگردند و آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.
استاندار آذربایجان شرقی پس از این گفت‌وگوی خبری عازم شهرستان میانه شد.
زلزله‌ای به بزرگی ۵٫۹ ریشتر ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد امروز شهر ترک مرکز بخش کندوان شهرستان میانه را لرزاند.