تمام مصوبات دور اول سفر را ۲ ساله تمام می کنیم
تمام مصوبات دور اول سفر را ۲ ساله تمام می کنیم

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در حضور آیت الله دکتر ابراهیم رییسی اعلام کرد: قول مساعد می دهم تمام مصوبات دور اول سفر استانی را نه سه ساله که ظرف مدت ۲ سال به اتمام برسانیم. عابدین خرم روز جمعه در این جلسه با اشاره به مجموع ۱۸۲ مصوبه […]


استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در حضور آیت الله دکتر ابراهیم رییسی اعلام کرد: قول مساعد می دهم تمام مصوبات دور اول سفر استانی را نه سه ساله که ظرف مدت ۲ سال به اتمام برسانیم.

عابدین خرم روز جمعه در این جلسه با اشاره به مجموع ۱۸۲ مصوبه دور اول سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی، افزود: از تعداد مصوبه ۴۴ مورد مربوط به مجوزهای صادره بود و در کل تعداد ۱۴۸ عنوان طرح تصویب شد که امروز تعداد ۳۲ طرح به طور کامل پایان یافته که در ۲ روز گذشته تعدادی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بقیه مصوبات دور اول سفر استانی هیات دولت در سال گذشته نیز هم اکنون در دست اجرا است و با تمام توان برای اتمام آنها تلاش می کنیم.
خرم با اشاره به فعال شدن تعداد ۵۲۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد در یکسال گذشته، میزان اشتغالزایی این تعداد واحد اقتصادی را ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در همین مدت ۲۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار صورت گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر بخش خصوصی آذربایجان شرقی نیز بسیار فعال تر از گذشته شده و تعداد ۲ هزار و ۸۹۰ عنوان پروژه به ارزش ۶۸ هزار میلیارد تومان را در دست اجرا دارد.

خرم بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید را یکی از برنامه های بسیار مهم مدیریت ارشد اجرایی آذربایجان شرقی اعلام کرد و ادامه داد: بر همین اساس امروز شاهد فعال بودن پروژه های مختلف اقتصادی هستیم و سهم مالیاتی این خطه به میزان ۱۱۴ درصد محقق شده است که نشانه ای آشکار از شرایط اقتصادی استان دارد.

وی سرمایه گذاری به میزان ۵۲ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۶ هزار و ۱۲۸ نفر در بخش معدن، سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۷۸ همت با تعداد ۴۹۶ در بخش معدن، آبرسانی به تعداد ۲۱۴ روستای بدون آب شرب آذربایجان شرقی، گازرسانی به تعداد ۲۰۱ روستا، اجرای ۹ کلان پروژه برق به ارزش یازده هزار میلیارد تومان، اجرای ۵۲ کیلومتر بزرگراه و ۴۰۸ کیلومتر راه روستایی را از جمله اقدامات مدیریت استان در یکشال گذشته اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیز تعداد چهار طرح آزادراهی، یازده طرح بزرگراهی و پنج عنوان طرح راه اصلی در آذربایجان شرقی در دست ساخت است.

خرم بهسازی راه روستایی به تعداد ۱۹۰ مورد و رفع مشکلات نقاط حادثه خیز به تعداد ۴۹ مورد را از دیگر فعالیت های دولت در یک سال گذشته در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

به گفته وی حوزه بهداشت و درمان را یکی از حوزه های بسیار مهم فعال در آذربایجان شرقی بیان کرد و ادامه داد: طی سال گذشته تعداد ۲۶ عنوان پروژه در شهرها و روستاهای مختلف استان به ارزش هشت هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اتمام بیمارستان هزار تختخوابی تبریز را از مطالبات مهم مردم و بخش سلامت آذربایجان شرقی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با مساعدت دولت اعتبارات مناسبی به این کلان پروژه اختصاص یابد تا در موعد مقرر شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

خرم بصیرت و دمشن شناسی مردم آذربایجان شرقی را ویژگی مهم انها خواند و گفت: در طول تاریخ از مشروطه گرفته تا دوران دفاع مقدس و در شرایط کنونی مردم این خطه نشان داده اند که همواره پشتیبان ولایت و نظام اسلامی بوده و دژ مستحکم برابر دشمنان بوده اند.

وی دولت مردمی سیزدهم را اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی معرفی و اظهار کرد: این دولت در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی بوده و برای پشرفت همه جانبه کشور تلاش می کنند که به همین دلیل مدیران استانی خدمت به مردم را تکلیف خود می دانند.

خرم ، تولید و سرمایه گذاری در صنعت و معدن، آب و مسکن، اقتصاد داشن بنیان و توسعه تجارت خارجی را از اهداف مهم استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد.