تفاوت حوادث آتش نشانی در نقاط مختلف تبریز/ از حبس شدن در آسانسور تا گازگرفتگی
تفاوت حوادث آتش نشانی در نقاط مختلف تبریز/ از حبس شدن در آسانسور تا گازگرفتگی
مدیر سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به تفاوت نوع حوادث در نقاط مختلف شهر گفت: حوادث هر منطقه از شهر با توجه به نوع بافت منطقه متفاوت از دیگر مناطق شهری است.

سید فرهاد حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نقاط مختلف شهر، شمال، جنوب، برخوردار و کم‌برخوردار همواره در معرض انواع حوادث هستند و همین موضوع موجب گستردگی خدمات آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر و احداث ایستگاه‌های متعدد و متفاوت شده است.

حسینی با اشاره به تفاوت در نوع حوادث در مناطق مختلف  کلانشهر تبریز در  فصول مختلف  سال، تصریح کرد: حبس‌شدگی در آسانسور، حریق مسکونی، حریق علف‌های هرز، تصادفات خودرویی، حبس‌شدگی در خانه، تنگی زیورآلاتی چون انگشتر، گازگرفتگی و گرفتاری حیوانات اهلی و وحشی از جمله حوادثی هستند که به آتش نشانی گزارش شده و اکیپ های عملیاتی برای عملیات امداد و نجات اعزام می‌شود.

وی در تشریح انواع عملیات امداد و نجات بر اساس مناطق مختلف شهر، افزود: به عنوان مثال در شهرک مایان شاهد حبس‌شدگی در آسانسور نیستیم و از سوی دیگر در شهرک اندیشه و باغمیشه آمار گرفتاری در آسانسور بالا است؛ به طوری که از ابتدای سال تا به امروز ۱۷۶ مورد گرفتاری در آسانسور گزارش و تیم امداد و نجات اعزام شده‌اند.

مدیر سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادفات در مناطق نزدیک به اتوبان‌ها، آتش‌سوزی‌ در شهرک مایان و بازار تاریخی تبریز نیز از جمله حوادثی است که با توجه به نوع بافت، ابنیه و تراکم موجود اتفاق می‌افتد.

حسینی یادآور شد:  ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در شهر به همراه یک پست آتش‌نشانی به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به افراد حادثه‌دیده در نقاط مختلف شهر هستند.