تصفیه سالانه ۶۱ میلیون مترمکعب هوای تبریز با درخت مصنوعی
تصفیه سالانه ۶۱ میلیون مترمکعب هوای تبریز با درخت مصنوعی
شهردار تبریز با اعلام اینکه برای درخت مصنوعی توسط شهرداری تبریز ۲۲۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است، گفت: این درخت در جذب آلودگی هوا معادل ۷۵۰۰ اصله درخت سوزنی کارکرد دارد.

به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: دستور بررسی مجدد وضعیت آلودگی تصفیه خانه شیرابه پسماند تبریز صادر شده و از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از تصفیه خانه سازمان پسماند بازدید دوره ای کنند چرا که این تصفیه خانه در حال تست مراحل آزمایشگاهی و دانشگاهی بوده و به نتایجی مثبتی نیز دست یافته است.

وی با بیان اینکه برای رفع آلودگی تصفیه خانه شیرابه پسماند تبریز با حداقل هزینه از  ظرفیت شرکت های فناورانه تبریز استفاده شده، تصریح کرد: شهرداری از ظرفیت  نخبگان شهر برای بهبود کیفیت ارائه خدمات بهره‌مند می شود که در این راستا برای کاهش آلودگی هوای تبریز به نصب درخت مصنوعی با  ۲۲۰ میلیون تومان هزینه توسط نخبگان طراحی شده است.

شهردار تبریز افزود: این درخت که در جذب آلودگی هوا معادل۷۵۰۰ اصله درخت سوزنی کارکرد دارد و قادر خواهد بود سالانه ۶۱ میلیون متر مکعب هوا تصفیه کند.

هوشیار همچنین با اشاره به خرید تجهیزات و ماشین آلات سنگین موردنیاز پسماند شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز ضروری به ماشین آلات سنگین، علی رغم مشکل نقدینگی، خریدهای این بخش انجام شده و تکمیل این خریدها تا پایان سال جاری تداوم خواهد داشت.

احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: مهمترین دغدغه در حوزه پسماند شهری تفکیک از مبدا زباله است.

به گفته وی، در حوزه پسماند اقدامات مهمی در دست اجرا بوده و در حال حاضر لندفیل‌ها در دست احداث است.

فریدون بابایی اقدام رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر نیز در این زمینه گفت:  عرض جاده آناخاتون استاندارد نیست امکان تعریض دو تا سه متری در کناره های این جاده وجود دارد و به علت تردد خودروهای حمل زباله، نیازمند تعریض این جاده هستیم.