تشکیل ۵۳۹۵ پرونده تخلفاتی صنفی به ارزش دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال
تشکیل ۵۳۹۵ پرونده تخلفاتی صنفی به ارزش دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته از 55 هزار و 967 مورد بازرسی پنج هزار و 395 فقره پرونده به ارزش دو هزار و 550 میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.

به گزارش قلم پرس؛ صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده به منظور کنترل و نظارت بر کالاهای قاچاق افزود: به توجه به اهمیت نظارت و بازرسی بر کالاهای قاچاق در استان از مجموع پنج هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی از واحدهای مورد نظر ۱۶۴ پرونده به ارزش ۱۱۵۵۵۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در جریان طرح نظارتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال اجرا شد ۷۰۶ پرونده به ارزش ۱۴۰۷۶۶ میلیون ریال تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: عمدهترین عناوین تخلفاتی پرونده های تشکیل شده به ترتیب عدم درج قیمت، گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور صورت حساب، تقلب، کم فروشی، قاچاق و احتکار بوده است.

اخذ کد نقش برای ۷۳ هزار فعال تجاری در سامانه جامع تجارت

پرنیان با تاکید بر تغییر رویکردهای نظارتی به سمت بازرسی هوشمند با بهره گیری از ظرفیت سامانه های الکترونیکی به ویژه در گروه های کالایی فولاد، مصالح ساختمانی، روغن موتور، لاستیک و … گفت: با استفاده از توان و ظرفیت تمام معاونت های سازمان برای ۷۳ هزار فعال تجاری در سامانه جامع تجارت کد نقش اخذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف استانی به ویژه تعزیرات حکومتی و اتحادیه های صنفی در امر نظارت و بازرسی در قالب گشت های مشترک بازرسی افزود: به منظور نظارت بر نانوایی ها، همکاری مستمری با سازمان جهاد کشاورزی در قالب گشت های مشترک بازرسی داشته ایم.

تشکیل ۱۲ هزار و ۷۹۸ مورد گشت مشترک بازرسی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۹۸ گشت مشترک بازرسی به منظور نظارت و بازرسی بر بازار تشکیل شده است.

پرنیان ادامه داد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت های حمل و نقل بار و مسافر و استقرار بازرس ثابت در محل ترمینال بزرگ مسافربری تبریز، نظارت بر عملکرد مدارس غیرانتفاعی از لحاظ شهریه های دریافتی و برگزاری همایش یک روزه اعطای تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از واحدهای برگزیده و منتخب از جمله اقدامات سازمان در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به بررسی و تجزیه و تحلیل روزانه گزارشات مردمی واصله از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و طرح موضوعات در جلسات استانی از جمله جلسات کمیته اقدام مشترک افزود: به منظور پیشگیری و پیش بینی قبل از بروز مشکل، مسایل مختلف تولید، توزیع و آخرین وضعیت بازار در قالب گزارشات تحلیلی هفتگی پس از احصاء و بررسی به مراجع مختلف استانی از جمله استانداری و دادستانی ارسال می شود.

انتهای پیام/