تسهیلات ارزان قیمت ۶ درصدی برای قالیبافان روستایی و عشایر با استراحت ۲ ساله / اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهان/
تسهیلات ارزان قیمت ۶ درصدی برای قالیبافان روستایی و عشایر با استراحت ۲ ساله / اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهان/

به گزارش قلم پرس از تبریز، حبیب امین زاده امروز در نشست مشترک با مدیران اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های فرش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در ماههای اخیر در بحث فرش انجام شده است، اظهار داشت: عناوینی همچون پایتخت فرش دستباف جهان و یا پایتخت تابلو فرش ، وظیفه سنگینی […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، حبیب امین زاده امروز در نشست مشترک با مدیران اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های فرش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در ماههای اخیر در بحث فرش انجام شده است، اظهار داشت: عناوینی همچون پایتخت فرش دستباف جهان و یا پایتخت تابلو فرش ، وظیفه سنگینی را بر عهده مسئولان ملی و استانی و همچنین فعالین این بخش قرار می دهد و این امر نیاز به توجه بیش از پیش را می طلبد.

وی با تشریح بخشی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری، از صنایع مهم و دارای مزیت استان اعم از فولاد ، شیرینی و شکلات، صنایع ساختمانی، سرامیک و شیشه و فرش به عنوان مهمترین برنامه های سازمان در بحث تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش یاد کرد.

امین زاده تأکید کرد: با حمایت های مرکز ملی فرش ایران در آینده نه چندان دور شاهد رشد خوبی در تمامی بخش های مرتبط با فرش استان خواهیم بود.

وی بر ضرورت و اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهانی تآکید کرد و ادامه داد : تایید اصالت و صدور شناسنامه فرش در استان آذربایجان شرقی انجام خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان صمت استان از اعطای تسهیلات ارزان قیمت ۶ و ۸ درصدی برای فعالین و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت : در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت ۲ ساله تخصیص داده شده است ، همچنین برای تأمین مواد اولیه و توسعه واحدها ،کارخانجات ، کارگاهها و مجتمع های فرشبافی نیز مشمول دریافت تسهیلات می باشند.

وی سرمایه گذاری در تولید نخ ، رنگرزی و نوسازی تجهیزات ازمحل تسهیلات را اقدامی مهم برشمرد و تصریح کرد : اطلاعات حوزه فرش باید به صورت علمی و دانش محور بروزرسانی شود .

امین زاده بر پیگیری موضوع بیمه قالیبافان از طریق سایر نهادهای مربوطه بویژه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: با همکاری تمام مسئولان و تعامل اتحادیه ها و تشکل ها و همراهی مرکز ملی فرش ایران این امر تا حل کامل مسأله با جدیت دنبال خواهد شد.

وی تعریف چرخه فرش از تأمین مواد اولیه تا حضور در بازارهای جهانی و تهیه برنامه زمان بندی شده برای کلیه شاخص ها را الزامی دانست و گفت: حضور در رسانه ملی و استانی با تهیه برنامه های کارشناسی در حوزه فرش و شرکت در نمایشگاهها و بازارهای مجازی نیز بستر مناسبی برای توسعه صادرات و رونق تولید فراهم می کند.

در این نشست مشترک مدیران اتحادیه ها ، تشکل ها و انجمن های فرش استان به بیان نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل خود در زمینه مالیات، بیمه، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات ، صادرات پرداخته و بر حمایت از هنر – صنعت اصیل فرش دستباف و حمایت از کارگاههای خانگی متمرکزتأکید کردند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱