تراکتور خصوصی، پازلی که هنوز تکمیل نیست
تراکتور خصوصی، پازلی که هنوز تکمیل نیست

لیگ برتر فوتبال کشور به ایستگاه یازدهم خود رسید و بازی های این هفته طی چهار روز برگزار خواهد شد. نمایندگان استان این هفته بایستی به مصاف تیم های پیکان قزوین و استقلال تهران بروند. سرخپوشان تبریزی پس از یک برد دقیقه نودی مقابل سپیدرود رشت، این هفته میهمان پیکان و شاگردان مجید جلالی خواهند […]

لیگ برتر فوتبال کشور به ایستگاه یازدهم خود رسید و بازی های این هفته طی چهار روز برگزار خواهد شد. نمایندگان استان این هفته بایستی به مصاف تیم های پیکان قزوین و استقلال تهران بروند. سرخپوشان تبریزی پس از یک برد دقیقه نودی مقابل سپیدرود رشت، این هفته میهمان پیکان و شاگردان مجید جلالی خواهند بود. در دیگر بازی ماشین سازی تبریز نیز دوشنبه هفته آینده در تبریز از استقلال میزبانی خواهد کرد.

تراکتور خصوصی، پازلی که هنوز تکمیل نیست

مسئولان تراکتور پس از خصوصی سازی، تغییرات گسترده ای را در کل مجموعه این باشگاه ایجاد کردند. از کادر مدیریتی تا کادر فنی و بازیکنان این تیم که به نظر می رسد هنوز هم جا برای تغییرات مهم در این باشگاه وجود دارد. محمد تقوی به عنوان سرمربی موقت آمار قابل قبولی به دست نیاورده است و همچنان حضور یک سرمربی صاحب سبک خارجی در این تیم احساس می شود. سرمربی که بتواند وظایف بازیکنان را به آنها گوشزد کرده و آنها را از هرگونه حرکت اضافی، فانتزی و خودخواهی برحذر دارد. به عنوان مثال آنتونی استوکس در بازی گذشته می توانست دیگر بازیکنان تیم را صاحب موقعیت کند ولی با خودخواهی تمامی توپها را به سمت دروازه شلیک می کرد. خط دفاع تیم علی رغم اضافه شدن نفرات جدید، انسجام کافی برای حفظ نتیجه زحمات بازیکنان دیگر را ندارند و تنها به فاصله دو سه دقیقه، گل تساوی را دریافت کردند. مهمتر از این خط، فقدان یک هافبک دفاعی قهار  و کاربلد با توانائی های کاپیتان سابق این تیم مهدی کیانی است که بتواند با دوندگی و قدرت تخریبی بالا و همچنین انتقال سریع و دقیق توپ از دفاع به خطوط جلویی را فراهم سازد. مهدی پور، نقی زاده، طاهران، نتوانسته اند جای خالی مهدی کیانی را در این تیم پر کنند. به نظر می رسد پازل تراکتور خصوصی هنوز هم قطعاتی کم دارد.

 

تراکتور- پیکان، مصاف تفکرات مربیان ایرانی

آقا معلم فوتبال ایران با پیکان قزوین روزهای خوبی را سپری می کند. آنها فصل گذشته هم یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی بودند ولی فصل را با رده ششمی تمام کردند. در فصل جاری و تا بدینجای کار نیز آنها با ۱۶ امتیاز در رده پنجم جدول مسابقات قرار گرفته اند. در سوی دیگر محمد تقوی که برای اولین بار سکان هدایت تیمی لیگ برتری ( به صورت موقت ) را بر عهده گرفته است، در چند بازی اخیر نتوانسته رضایت هواداران تیم را چه از نظر بازی زیبا و چه از نظر نتیجه، جلب نماید. مصاف این دو مربی از آن جهت حائز اهمیت است که چند وقت پیش محمد تقوی نقدی بر اظهارات مجید جلالی درباره مریبان ایرانی نوشته بود با این مضمون که باید بر توانائی های مربی ۵ میلیونی شک کرد.

 

برتری نسبی تراکتور در بازی های رو در ور

در ۹ بازی رو در روی دو تیم در لیگ برتر، آمارها حکایت از برتری نسبی تراکتور در این دیدارها دارد. از این تعداد بازی تراکتور موفق به ۴ برد و ۲ تساوی شده است. سهم پیکانی ها نیز ۳ برد است که ۲ برد آن فصل گذشته در اوج بحران تراکتور رخ داده است. فصل گذشته آنها در دو بازی رفت و برگشت موفق شدند تراکتور گل محمدی را در قزوین و تراکتور ساغلام را در تبریز شکست دهند. نکته جالب توجه، برد ۹ نفره پیکان مقابل تراکتور در فصل گذشته است که دو بازیکن این تیم از زمین بازی اخراج شده بودند.

 

تراکتوری های سابق در پیکان

چند بازیکن سابق تراکتور که به عنوان سرباز و یا بازیکن قراردادی در این تیم حضور داشتند، اکنون در خدمت تیم پیکان هستند و بایستی روز جمعه به مصاف تیم سابق خود بروند. امیرحسین صادقی کاپیتان این تیم، شاهین ثاقبی، علی حمودی و سامان نریمان جهان تراکتوری هایی هستند که در ادوار مختلف لیگ برتر در این تیم توپ زده اند و هم اکنون به عنوان بازیکن پیکان فعالیت دارند

مصدومیت کاپیتان و نقی زاده

تراکتور برای بازی روز جمعه به جز اشکان دژاگه و علیرضا نقی زاده که به علت مصدومیت نتوانستند در بازی هفته گذشته در خدمت تیم باشند، با همان ترکیب ثابت همیشگی به میدان خواهد رفت. فروزان، طیبی، عبدالله زاده، حاجی صفی، مهدی پور، طاهران، سوگیتا، پهلوان، شجاعی، اسماعیلی، و استوکس به احتمال زیاد یازده مرد تقوی برای رویارویی با پیکان قزوین خواهند بود. نقی زاده که هفته گذشته در دقایق آخر از ترکیب ثابت بازماند و همچنین اشکان دژاگه که به علت مصدومیتی کهنه تعویض شد، در صورت صلاحدید کادر پزشکی باشگاه می توانند در ترکیب تیم باشند.

نگارنده: جهانبخش احمدبان