تراکتورسازی ۱- نساجی ۱ / توقف تراکتور در مقابل نساجی در نبود هواداران
تراکتورسازی ۱- نساجی ۱ / توقف تراکتور در مقابل نساجی در نبود هواداران

شاگردان توشاک در دومین بازی متوالی فصل به تساوی رسیدند و نساجی توانست نخستین امتیاز لیگ برتری را با در تبریز بگیرد. تراکتورسازی بعد از عملکرد پُر سر و صدا در نقل و انتقالات و جذب بازیکنان داخلی و خارجی و مهم‌تر از همه حضور جان توشاک سرشناس روی نیمکت، نخستین مسابقه فصل را با […]

شاگردان توشاک در دومین بازی متوالی فصل به تساوی رسیدند و نساجی توانست نخستین امتیاز لیگ برتری را با در تبریز بگیرد.

تراکتورسازی بعد از عملکرد پُر سر و صدا در نقل و انتقالات و جذب بازیکنان داخلی و خارجی و مهم‌تر از همه حضور جان توشاک سرشناس روی نیمکت، نخستین مسابقه فصل را با تساوی برابر نفت مسجدسلیمان پشت سر گذاشت ولی آنها امشب که در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام میزبان نساجی مازندران، دومین تیم تازه لیگ برتری شده رفتند، امیدوار بودند تا بتوانند نخستین پیروزی فصل را جشن بگیرند، اما با وجود اینکه با گل تماشایی استوکس، خرید جدیدشان در دقیقه ۴۰ پیش افتادند، در ادامه نتوانستند برتری خود را حفظ کنند تا محمدمهدی نظری، بازیکن تعویضی نساجی در دقیقه ۶۶ بازی را مساوی کند.

تلاش شاگردان توشاک برای زدن گل دوم تا پایان مسابقه ثمری نداشت و در سمت مقابل نساجی هم فرصت‌های خوبی از دست داد تا در نهایت تراکتور به دومین تساوی پیاپی در لیگ هجدهم و نساجی به نخستین امتیاز در این فصل دست پیدا کند.

 

هفته دوم لیگ برتر ؛ جمعه: ۹۷/۰۵/۱۲ ؛ ساعت: ۲۰
استادیوم: یادگار امام تبریز/ بدون تماشاگر
داور: رضا کرمانشاهی؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، جواد مداح و علی صفایی/ ناظر: حسین خانبان.

 

 

اخطار

علی طاهران(۳۲) از تراکتورسازی

مجتبی ممشلی(۴۳)- محمد عباس‌زاده(۶۳)- حامد لک(۷۲)- محمدمهدی نظری(۸۰)  از نساجی

 

تراکتورسازی تبریز

  • محسن فروزان
  • محمد طیبی
  • علی عبدالله‌زاده
  • محمد اهل‌شاخه
  • یوسف سیدی
  • رضا شربتی
  • علی طاهران(۵۹- مهدی مهدی‌پور)
  • علیرضا نقی‌زاده
  • دانیال اسماعیلی‌فر(۷۴- احسان پهلوان)
  • هری فوریستر(۵۴- یوکیا سوگیتا)
  • آنتونی استوکس

سرمربی: جان توشاک

 

نساجی مازندران

  • حامد لک
  • فرشاد فرجی
  • مجتبی ممشلی
  • مهرداد عبدی
  • حمیدرضا دیوسالار
  • حامد شیری
  • محمد آبشک
  • سجاد آشوری
  • سید محمد میری(۸۰- امید سینگ)
  • شاهین مجیدی
  • محمد عباس‌زاده(۶۴- محمدمهدی نظری)

سرمربی: جواد نکونام

 

 

شرح گل

تراکتورسازی ۱ – نساجی ۰ (دقیقه ۴۰: آنتونی استوکس): توپ در فاصله‌ای حدودا ۳۰ متری به آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی و خرید جدید تراکتور رسید که او با جای گذاشتن عبدی و شوت زمینی ناگهانی و تماشایی دروازه نساجی را قبل از اتمام نیمه اول باز کرد.

 

تراکتورسازی ۱ – نساجی ۱ (دقیقه ۶۶: محمدمهدی نظری): ارسال در عرض دیوسالار از جناح چپ زمین را محمدمهدی نظری، کمتر از دو دقیقه بعد از ورودش به زمین با ضربه بغل پا تبدیل به گل تساوی نساجی کرد.

 

لحظات حساس

دقیقه ۵: شوت روی پای عباس‌زاده از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه تراکتورسازی در میانه راه به بازیکنان خودی که در منطقه آفساید بود، برخورد کرد.
دقیقه ۹: شوت پشت محوطه اسماعیلی‌فر با اختلاف کمی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱: ارسال زمینی تند و تیز سیدی را فرجی سراسیمه به اوت زد.
دقیقه ۱۳: سانتر آبشک از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین با عبور از مقابل پای بازیکنان دو تیم به اوت رفت.

دقیقه ۲۳: استوکس بعد از دریافت ارسال دقیق فوریستر، شوت‌زنی کرد که ضربه او راهی به دروازه نساجی نداشت.
دقیقه ۲۶: اشتباه عجیب طیبی در مهار توپ، میری را در موقعیت تک به تک قرار داد که او بعد از جای گذاشتن فروزان پاس به عقب داد ولی در ادامه شوت عباس‌زاده از روی دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: پاس بلند به پشت مدافعان نساجی، سجاد آشوری را در موقعیت خوبی قرار داد ولی شوت او به تور کنار دروازه تراکتورسازی برخورد کرد.
دقیقه ۳۴: ارسال اسماعیلی‌فر و ضربه پشت سر فوریستر از کنار دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه ۴۵: شوت فنی آبشک از روی ضربه آزاد راه دور که با خطای عباس‌زاده به سود نساجی اعلام شده بود را فروزان با شیرجه زمینی راهی اوت کنار زمین کرد.
دقیقه ۱+۴۵: ارسال آبشک از جناح چپ نزدیک بود تبدیل به موقعیت خطرناکی شود که ضربه سر اهل‌شاخه مانع از رسیدن توپ به مهاجمان نساجی شد و در ادامه فروزان توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۶: شوت راه دور مهاجمان نساجی به راحتی در اختیار فروزان قرار گرفت.

دقیقه ۵۹: استوکس با فرار سریع به دنبال ایجاد موقعیت بود که همراه با تکل فرجی خود را روی زمین انداخت تا پنالتی بگیرد ولی کرمانشاهی، داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه ۶۰: ارسال توپ به مقابل دروازه تراکتور را میری نزدیک بود روی دفع اشتباه عبدالله‌زاده تبدیل به گل کند که در صحنه مشکوک به پنالتی برای نساجی، داور خطا اعلام نکرد تا بازی به جریان بیافتد.

دقیقه۶۴: شوت بی‌دقت استوکس از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
دقیقه ۶۵: سجاد آشوری باز هم یک موقعیت عالی از دست داد و این بار پاس در عمق زیبای آبشک را نتوانست در موقعیت تک به تک تبدیل به گل کند تا فروزان با خروج به موقع و واکنش خوب توپ را در اختیار بگیرد.
دقیقه ۷۴: ممشلی با تکل عالی مقابل شوت محکم نقی‌زاده ایستادگی کرد تا توپ او در چارچوب قرار نگیرد.

دقیقه ۷۷: ارسال عالی مهدی‌پور از روی ضربه آزاد میانه زمین و ضربه اهل شاخه را حامد لک با واکنشی دیدنی جمع کرد.
دقیقه ۷۸: پاس در عمق دیدنی سوگیتا به استوکس رسید که حرکت او به سمت خط عرضی زمین و پاس این بازیکن را مدافعان نساجی دفع کردند.

 

بهترین بازیکن

محمد آبشک، هافبک نساجی با ارسال‌های خطرناک و پاس‌های در عمق خود بارها خلق موقعیت کرد که مهاجمان این تیم نتوانستند از فرصت‌هایی که او به وجود می‌آورد، استفاده کنند ولی با این وجود آبشک در کارهای دفاعی هم موفق عمل کرد و جزو نفرات تاثیرگذار نساجی بود؛ در سمت مقابل نیز آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی تراکتور در نخستین بازی برای این تیم خوش درخشید و علاوه بر زدن یک گل تماشایی، کیفیت بالای خود را با دوندگی‌های بی‌امان و شوت‌های خطرناک نشان داد.

 

 

اتفاق ویژه

تیم پُر مهره تراکتورسازی در دومین مسابقه فصل هم نتوانست به پیروزی برسد و بعد از آنکه در مسجدسلیمان برابر نفت متوقف شد، امروز هم با نتیجه یک بر یک دیدار خانگی برابر نساجی مازندران را به پایان رساند تا ماحصل کارش از دو مسابقه با دو تیم تازه لیگ برتری شده ۲ امتیاز باشد.
همچنین نخستین گل تاریخ نساجی در لیگ برتر را محمدمهدی نظری به ثمر رساند؛ مهاجمی که در دقیقه ۶۴ جانشین عباس‌زاده شد و دو دقیقه بعد توانست گل تساوی تیمش را بزند و اجازه ندهد مثل هفته قبل شکست بخورند.

در حاشیه

* تراکتورسازی در نخستین میزبانی لیگ هجدهم به دلیل محرومیت فصل قبل، از حضور تماشاگران برابر نساجی محروم است.
* ترکیب تراکتور در بازی امروز نسبت به مسابقه ابتدایی فصل سه تغییر داشته که علی اسماعیلی، مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان جای خود را به رضا شربتی، هری فوریستر و آنتونی استوکس داده‌اند.
* شربتی را رفع مشکل انجام بازی برای تراکتورسازی، در ترکیب امروز تیمش قرار گرفته است.
* نساجی نسبت به دیدار هفته اول فصل تنها یک جابه‌جایی در ترکیب داشته که سید محمد میری جانشین محمدعرفان معصومی شده است.

 

منبع: ورزش سه