تحصیل ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز
تحصیل ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز گفت: : ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز تحصیل می‌کنند که ۵۲ درصد دختر و ۴۸ درصد پسر هستند. همچنین ما پذیرای یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین المللی نیز هستیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ظهر امروز در اجلاس دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با موسسه‌ استنادی و پایش […]



رئیس دانشگاه تبریز گفت: : ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز تحصیل می‌کنند که ۵۲ درصد دختر و ۴۸ درصد پسر هستند. همچنین ما پذیرای یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین المللی نیز هستیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ظهر امروز در اجلاس دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با موسسه‌ استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با بیان اینکه موسسه‌ استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) یکی از افتخارات مهم جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: این موسسه در سال ۱۳۸۷ و با تصویب شورای گسترش آموزش عالی تاسیس شده و در حال حاضر به‌عنوان یک موسسه‌ی علمی و پژوهشی مستقل، نه تنها دانشگاه‌های ایران بلکه کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: تبریز و آذربایجان‌شرقی دارای دانشگاه‌های مختلفی از جمله تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی، مراغه، بناب، علمی کاربردی، آزاد اسلامی، پیام نور و … است و در حال حاضر ۱۴۶ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند.

 نصراله‌زاده در خصوص دانشگاه تبریز نیز گفت: ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز تحصیل می‌کنند که ۵۲ درصد دختر و ۴۸ درصد پسر هستند. همچنین ما پذیرای یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین المللی نیز هستیم. دانشگاه تبریز دارای ۲۰ دانشکده، ۳ دانشکده‌ اقماری و مراکز پژوهشی می‌باشد که اخیرا در نظام رتبه‌بندی شانگهای با ۲۰۰ رتبه صعود در رتبه‌ ۸۰۰ تا ۷۰۰ قرار گرفت.

پایان پیام/۶۰۰۳۴