تبریز می‌تواند نسخه اقتصادی برای ایران باشد
تبریز می‌تواند نسخه اقتصادی برای ایران باشد
شهردار تبریز گفت: تبریزی ها به اقتصادی بودن در کشور مشهور هستند و از طرفی همه دنبال نسخه‌ای برای اقتصاد کشور است که تبریز می‌تواند نسخه اقتصادی برای ایران باشد زیرا دیر زمانی تبریز نبض اقتصاد منطقه بوده است.

به گزارش قلم پرس، شهردار تبریز با نصرالله رشنود سرکنسول ایران در اربیل عراق دیدار و در خصوص مسائل متعددی همچون فرصت‌های جذب سرمایه گذاری خارجی برای تبریز گفتگو کرد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در دیدار طی این دیدار اظهار کرد: باتوجه به قدمت تاریخ تبریز این شهر در حوزه‌های مختلف در عرصه‌های بین المللی همیشه تاثیرگذار بوده است. تبریز سومین شهر صنعتی و قطب فرهنگی در کشور است چرا که در چند مرحله تاریخی پایتخت ایران شده و به دلیل میراث فرهنگی و تاریخ کهنی که دارد محل رجوع گردشگران از اقصی نقاط جهان است.

وی ادامه داد: تبریزی ها به اقتصادی بودن در کشور مشهور هستند و از طرفی همه دنبال نسخه‌ای برای اقتصاد کشور است که تبریز می‌تواند نسخه اقتصادی برای ایران باشد زیرا دیر زمانی تبریز نبض اقتصاد منطقه بوده است.

شهردار تبریز افزود: در حال حاضر تعامل خوبی بین بخش‌های مختلف  مدیریتی استان وجود دارد که این فرصت می‌تواند در توسعه استان و تبریز موثر واقع شود.
وی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف صنایع  از جمله صنایع دستی تبریز ظرفیت بالایی دارد و  به لحاظ اینکه دروازه اروپا محسوب می‌شود، نقش تعیین کننده می‌تواند در اقتصاد و تجارت داشته باشد.

هوشیار افزود: در شش ماهه نخست سال‌جاری صد درصد بودجه شهرداری تبریز تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه  نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری داریم، اظهار کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در اردیبهشت سال آینده در تبریز برگزار می‌شود که فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذاری است.
شهردار تبریز در تشریح اقدامات در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار اقدامات خوبی آغاز شده  که می‌تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهر شود.

هوشیار با بیان افزایش پنج برابری آسفالت در شش ماهه نخست سال‌جاری اقدامی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: برای کسب اعتماد و رضایت عمومی شهروندان تابلو روزشمار در پروژه‌های عمرانی نصب شده است.

انتهای پیام/