تبریز محور گفت‌وگوهای فرهنگی و تمدنی با مردم کشورهای همسایه است
تبریز محور گفت‌وگوهای فرهنگی و تمدنی با مردم کشورهای همسایه است

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه، گفت: تبریز به عنوان یک قطب فرهنگی و اقتصادی در منطقه مطرح بوده و محور گفت‌وگوهای فرهنگی و تمدنی با مردم کشورهای همسایه به شمار می‌رود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، ظهر امروز عابدین […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه، گفت: تبریز به عنوان یک قطب فرهنگی و اقتصادی در منطقه مطرح بوده و محور گفت‌وگوهای فرهنگی و تمدنی با مردم کشورهای همسایه به شمار می‌رود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ظهر امروز عابدین خرّم در دیدار با سفیر الجزایر در ایران، با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، اظهار کرد: انقلاب مردم الجزایر که منجر به آزادی این ملت از یوغ استعمار شد، مانند آزادی مردم ایران از سلطه طاغوت بود و دو ملت از این نظر دارای احترام متقابل برای یکدیگر هستند.

 وی افزود: روابط ایران و الجزایر، همواره روابطی خوب و در جهت مواضع مشترک در مجامع بین‌المللی بوده و امیدواریم سفیر محترم الجزایر، برای ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف مأموریت موفقی داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح برخی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: تبریز و آذربایجان شرقی از مناطق مهم و تأثیرگذار کشور هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی، فعالیت صنایع مختلف، میزان صادرات، ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه انسانی موقعیت ممتازی در کشور دارند.
 
وی با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه، گفت: تبریز به عنوان یک قطب فرهنگی و اقتصادی در منطقه مطرح بوده و محور گفت‌وگوهای فرهنگی و تمدنی با مردم کشورهای همسایه به شمار می‌رود.
 
خرّم خاطرنشان کرد: اراده دولت آیت‌الله رئیسی، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دوست بویژه کشورهای اسلامی است که این روابط می‌تواند توسعه مناسبات در سایر زمینه‌ها را هم تسهیل کند.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم سفر آقای سفیر به تبریز، نقطه شروعی برای همکاری‌های مشترک آذربایجان شرقی با الجزایر باشد که لازمه آن، ارتباط فعالان اقتصادی دو طرف و آشنایی با ظرفیت‌های یکدیگر است.
 
سفیر الجزایر در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی و تمدنی تبریز، به عمق روابط دوستانه و برادرانه دو کشور اشاره کرد و گفت: این نخستین سفر من از زمان آغاز مأموریت در ایران است و امیدوارم فرصتی برای ایجاد و تقویت همکاری مشترک الجزایر با آذربایجان شرقی فراهم کند.
 
علی عروج با اشاره به اینکه اقتصاد، مسأله نخست الجزایر در اوضاع کنونی است، افزود: من علاوه بر مأموریت سیاسی، یک مأموریت اقتصادی هم برای خود لحاظ می‌کنم و در دیدار با مسئولان ایرانی به این نتیجه رسیدم که دو کشور در حوزه روابط اقتصادی دیدگاه‌های مشابهی دارند.
 
وی با بیان اینکه روابط اقتصادی دور کشور در سطح روابط سیاسی نیست، افزود: انطباق دیدگاه‌ها و مواضع دو کشور و روابط برادرانه دو ملت، می‌تواند مشوق ما در حوزه روابط اقتصادی باشد که ظرفیت‌ها و امکانات تحقق این امر نیز به اندازه کافی وجود دارد.
 
سفیر الجزایر در ایران به ظرفیت‌های اقتصادی کشورش اشاره کرد و گفت: قوانین ما در حوزه سرمایه‌گذاری بسیار انگیزه‌بخش است و علاقه‌مندیم که سرمایه‌گذاران ایرانی، حضور بیشتر و فعال‌تری در الجزایر داشته باشند.
 
وی، ناآشنا بودن فعالان اقتصادی دو کشور نسبت به ظرفیت‌های یکدیگر را بزرگترین مانع توسعه روابط اقتصادی عنوان کرد و گفت: بازار الجزایر یک بازار مستعد سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌هاست و با توانمندی که از تولیدکنندگان ایرانی سراغ دارم، مطمئناً می‌توانند در الجزایر موفق باشند.

انتهای پیام/


[ad_2]