تبریز ظرفیت‌های جهانی‌شدن را دارد/ دعوت از سفرا برای حضور در تبریز
تبریز ظرفیت‌های جهانی‌شدن را دارد/ دعوت از سفرا برای حضور در تبریز

[ad_1] معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر اموز خارجه کشورمان تبریز را دارای ظرفیت‌های لازم برای جهانی‌شدن توصیف کرد. به گزارش قلم پرس،از ، علیرضا بیگدلی عصر امروز در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه توجه به دیپلماسی شهری در سطح جهانی می‌تواند ابزار قدرت برای شهرها باشد، اظهار کرد: […]

[ad_1]


معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر اموز خارجه کشورمان تبریز را دارای ظرفیت‌های لازم برای جهانی‌شدن توصیف کرد.

به گزارش قلم پرس،از ، علیرضا بیگدلی عصر امروز در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه توجه به دیپلماسی شهری در سطح جهانی می‌تواند ابزار قدرت برای شهرها باشد، اظهار کرد: در شهر ما شهرهایی که دارای پتانسیل‌های جهانی باشند کم نیست که تبریز هم گل سرسبد آن‌هاست.

وی ادامه داد: حرکت به سمت جهانشهری و دیپلماسی شهری می‌تواند تبریز را در کشورمان پیشگام کند و ما در این دولت از جمله رئیس جمهوری محترم و وزارت امور خارجه به این موضوع توجه داریم.

وی با بیان اینکه مایلیم در زمینه ترویج توریسم سلامت اقداماتی انجام دهیم، افزود: دولت باید برای تحقق این هدف، حرفه‌ای‌تر حرکت کند و هزینه بیش‌تری برای معرفی شهرها اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه فرش یکی از برندهای جهانی تبریز است، تاکید کرد: باید با استفاده از این ظرفیت شناخته‌شده، دیگر داشته‌ها از جمله غذا، بهداشت و درمان و… را نیز به جهان معرفی کنیم.

معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد: تولید محتوا در زمینه معرفی شهر به جهانیان اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راستا باید جوانان و سمن‌ها وارد کار شده و به تولید انبوه محتوا بپردازند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم تبریز در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: در صورتی که هفته‌های فرهنگی هدفمند و دارای خروجی مشخص باشند، برگزاری آن‌ها به سود شهرها و کشورمان است.

بیگدلی اضافه کرد: ضمن اینکه سفرا را به حضور در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز تشویق می‌کنیم، امیدواریم حاصل زحمات مجموعه مدیریت شهری تبریز، تبدیل این شهر به یک جهانشهر باشد.

تبریز می‌تواند نماینده ایران در دیپلماسی شهری باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار بر ظرفیت این شهر در حوزه دیپلماسی شهری جهانی تاکید کرد.

 حجت‌الاسلام رسول برگی با بیان اینکه تبریز یک جهانشهر است، گفت: ما در ماه‌های اخیر میزبان تعدادی از سفرای کشورهای مختلف بودیم که تاریخ و فرهنگ تبریز را بسیار مورد تحسین قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه تبریز می‌تواند در دیپلماسی شهری نماینده ایران باشد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بیش‌تر شهرداری‌های کلانشرهای کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عدم وجود درآمد پایدار است.

وی از جذب سرمایه‌گذار خارجی به عنوان یکی از راه‌حل‌های جبران فقدان درآمد پایدار نام برد و ادامه داد: مشارکت مدیریت شهری با سرمایه‌گذاران برای هردوطرف عوایدی دارد. از طرفی بسترهای تبریز برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، شهرسازی و… آماده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تبریز آماده عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرهای مختلف جهان است، تاکید کرد: لازمه تحقق این امر، استقرار سرکنسولگری کشورها در تبریز است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه پروژه قطار شهری تبریز نیازمند توجه ملی است، اعلام کرد: ما هم‌اکنون علاوه بر احداث خط دو، در حال مطالعه خط سه برای اتصال شمال به جنوب شهر هستیم.

حجت‌الاسلام برگی با اشاره به برخی ظرفیت‌های گردشگری تبریز از جمله توریسم سلامت، بازار تاریخی، مقبره‌الشعرا و…، بیان کرد: ما خواستار برگزاری هفته فرهنگی تبریز در نقاط مختلف دنیا هستیم و از طرفی مایلیم از کشورهای دیگر نیز برای شناخت تبریز در شهرمان حضور یابند.

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۵


[ad_2]