بی‌توجهی به حوادث اخیر موجب تشدید مخاطرات می‌شود
بی‌توجهی به حوادث اخیر موجب تشدید مخاطرات می‌شود

به گزارش قلم پرس، روح الله رشیدی در نشست تخصصی «بررسی علل و پیامدهای انفجارها و آتش سوزی‌های اخیر» که در مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز برگزار شد با بیان اینکه یکی از تکالیف ذاتی مرکز پژوهش‌ها برخورد عالمانه با مسائل و موضوعات شهری است، اظهار داشت: عوامل اجرایی و خدماتی که به صورت روزمره درگیر مسائل […]

به گزارش قلم پرس، روح الله رشیدی در نشست تخصصی «بررسی علل و پیامدهای انفجارها و آتش سوزی‌های اخیر» که در مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز برگزار شد با بیان اینکه یکی از تکالیف ذاتی مرکز پژوهش‌ها برخورد عالمانه با مسائل و موضوعات شهری است، اظهار داشت: عوامل اجرایی و خدماتی که به صورت روزمره درگیر مسائل و موضوعات شهری هستند مجالی برای اندیشیدن در خصوص این موضوعات را ندارند و با توجه به اینکه تبریز شهری پرمخاطره و آبستن حوادث بوده، ضروری است تا گروهی یا مرکزی با چشم بینا و فراغ خاطر این موضوعات را بررسی کنند.

وی افزود: بیشترین خسارت‌ها علاوه بر مخاطرات پیش آمده این بوده که نتوانستیم از این مخاطرات به نتایج و تجربیاتی مناسب برسیم تا بتواند عامل تغییر در سیاست‌های اجرایی باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: هر پدیده‌ای که تکرار شود و از لحاظ کثرت و شدت از نظر مردم آزار دهنده باشد، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تعداد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات درون شهری قابل توجه است طی ۷ ماه گذشته بیش از ۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که همین تعداد مرگ و میر وضعیت غیرعادی را گزارش می‌دهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: باید در صورت نیاز با تغییر سیاست‌گذاری و نظارت بیشتر و یا تغییر شیوه شهرسازی راهکارهای مناسبی برای مقابله و پیشگیری از اتفاقات و حوادث تعریف شود.