بیمارستان سهند از ماجرای زمین رایگان تا فروش ۲۰ میلیاردی آن در تبریز
بیمارستان سهند از ماجرای زمین رایگان تا فروش ۲۰ میلیاردی آن در تبریز
سرپرست شرکت عمران سهند گفت: در هماهنگی کامل با استانداری و مجموعه‌های دیگر هستیم و از رهنمودهای آقای استاندار و معاونت محترم عمرانی در جلسات مختلف استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرنگار عصر تبریز غلامرضا اقبالی روز شنبه ۲۲ مردادماه در جمع اصحاب رسانه گفت: امروز ماموریت فعلی و اصلی شرکت عمران ساخت و ساز عمده مسکن در حوزه نهضت ملی است که البته علاوه بر شرکت عمران اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی نیز متولی ساخت مساکن نهضت ملی مسکن هستند.
وی گفت: بر این اساس سهم شرکت عمران سهند در نهضت ملی مسکن ۱۰ درصد کل کشور است که در نوبه خود سهم چشمگیری است.
اقبالی گفت: در کنار فعالیت های عمرانی، پرداختن به پیوست های فرهنگی و اجتماعی از محورهای فعالیت های شرکت عمران سهند است پکه در رشته های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی مذهبی برنامه هایی در دست اقدام داریم.

بیمارستان سهند از زمین رایگان تا فروش ۲۰ میلیاردی آن در تبریز

سرپرست شرکت عمران سهند در خصوص ماجرای بیمارستان سهند گفت: تیمی در قالب خیریه و با حمایت برخی افراد برای ساخت بیمارستان سهند وارد شده بود که بعدا مشخص شد اصلا خیریه ای وجود ندارد. خود شخص هم بعدا گفت من اعتقادی به خیریه ندارم.

وی گفت: زمین این بیمارستان از طرف دولت به صورت رایگان در اختیار این فرد قرار گرفته بود تا بیمارستان خیریه را در آنجا احداث کند. اما این فرد که خود را مالک زمین می دانست می خواست در یکی از بنگاه های تبریز زمین فوق را به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان معامله کند که با ورود به موقع به مضوع این فرد را خلع ید کردیم.

غلامرضا اقبالی در خصوص وضعیت اشتغال در شهر جدید سهند گفت: در باب اشتغال ایده پردازی هایی انجام داده ایم تا شهر را از حالت خوابگاهی خارج و به شهری مستقل از تبریز تبدیل کنیم و اینگونه نباشد که مردم سهند برای کار و اشتغال از سهند خارج و به شهرهای دیگر بروند.

 

هیچ مشکلی با مدیریت ارشد استان نداریم

سرپرست شرکت عمران سهند در خصوص برخی موارد مطرح شده مبنی بر اختلافش با استاندار گفت: استاندار فرمانده ما بوده و بنده نیز سرباز هستم. همه کارها و موارد به خوبی جلو می‌رود.

وی گفت: در هماهنگی کامل با استانداری و مجموعه‌های دیگر هستیم و از رهنمودهای آقای استاندار و معاونت محترم عمرانی در جلسات مختلف استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه پوشش رسانه‌ای مراسم تکریم و معارفه خوب انجام نشد و به نوعی شیطنت رسانه‌ای اتفاق افتاد.
اقبالی با اشاره به اعتراضات مردمی به عوارض آزاد راه تبریز سهند گفت: فعلا شهروندان سهندی باید نصف عوارض را تحمل کنند، تمامی مسئولین استانی در تلاش اند تا این مسئله به نحوی مدیریت شود بتوانیم اصل و سود سرمایه گذار را پرداخت کنیم.

تاکنون ۲۸۰۰ اخطار خلع ید ارسال کرده ایم

سرپرست شرکت عمران سهند در خصوص مقابله با زمین خواری گفت: به دو هزار و ۸۰۰ مورد در رابطه با زمین خواری ورود کرده و برای آنها اخطار خلع ید ابلاغ کرده ایم. از طریق سیستم قضایی نیز به جد پیگیر موضوع هستیم.

غلامرضا اقبالی در پاسخ به پرسش خبرنگار عصرتبریز در خصوص هوشمند سازی شهر سهند گفت: در خصوص هوشمند سازی شهر جدید سهند کارهای خوبی انجام شده است. از جمله اینکه تفاهم نامه ای در دست اقدام است که تلاش می کنیم تا نیمه شهریور عملیاتی شود.

وی افزود: با سرمایه گذاری اپراتور ایرانس فیبر نوری به طول ۳۵ کیلومتر در شهر جدید سهند اجرایی خواهد شد.

وی به موضوع روشنایی آزاد راه تبریز سهند نیز اشاره کرد و گفت: پیمانکاری که قرار بود سیستم روشنایی پنج کیلومتر از مسیر سهند به سمت تبریز را کار کند به دلیل ناتوانی خلع ید کردیم. همچنین تلاشمان این است که نصف روشنایی آزاد راه تا هفته دولت پایان یابد.