بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای در روزهای جمعه و یکشنبه رخ می دهد
بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای در روزهای جمعه و یکشنبه رخ می دهد
رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد تصادفات در راه‌های اصلی روی داده است، گفت: جمعه و یکشنبه بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای روی داده و ۳۴ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از واژگونی خودرو و خروج از جاده است.

به گزاش قلم پرس، رضا کریمی‌نژاد امروز در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد، اظهار داشت: ۱۱۲ نقطه حادثه‌خیز و مستعد حادثه در جاده‌های استان وجود دارد که بیشترین تصادفات در آنها روی می‌دهد.

وی افزود: این استان در سال ۹۸ جزو استان‌های برتر در کاهش تصادفات جاده‌ای بوده و امسال نیز آمار تصادفات جاده‌ای ۲۴ درصد کاهش یافته است.

کریمی‌نژاد با اشاره به کشته شدن ۱۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری افزود: بیشترین علت تصادفات، تخطی از سرعت مطمئنه و شتاب و عجله در رانندگی، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ به ویژه در راه‌های دو طرفه بوده و بیشترین گروه خودرویی تصادفات در جاده‌های استان مربوط به خودروهای پژو، پراید و وانت‌بار است.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد تصادفات در راه‌های اصلی روی داده است، ادامه داد: جمعه و یکشنبه بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای روی داده و ۳۴ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از واژگونی خودرو و خروج از جاده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس